Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Vem ska betala studenten??

Nix, här betalar studenten själv. Herregud, de får ju ut över 1000 kr/månad, så om de inte lägger undan för att ha till studentmössa och dylikt, så får de skylla sig själva.

• lövet2
    sirisdotter skrev 2010-05-10 17:02:15 följande:
    Över 1000 kr/månad -vad räknar du med då? 
    Studiebidraget. De får ut det 3 år i sträck och sommarjobbar åtminstone litegrand då och då om de inte är alldeles inkompetenta. De har gott om tid på sig för att spara till studenten.

• lövet2
    Candra skrev 2010-05-10 17:07:35 följande:
    Självklart betalar man som förälder studenten, något annat skulle inte falla mig in.
    Varför ska du betala ditt vuxna barn för att h*n ska klä upp sig och roa sig?

• lövet2
    Candra skrev 2010-05-10 17:13:04 följande:
    Varför skulle jag inte?
    Tja, i min värld betalar vuxna människor för sina egna nöjen, såvida man inte är ett par och turas om att betala.

• lövet2
    enny signatur skrev 2010-05-10 17:36:53 följande:
    Betalningsansvar ligger rent formellt på föräldrarna, ja, till den dag då ungarna tar studenten. Men - betalningsansvaret innebär inte att man handlar allt ungarna pekar på, vare sig det rör sig om den dyraste legomodellen, värsta cykeln, en EU-moppe, balklänning eller brännvin. Vill man att ens barn ska bli vuxet, så får man nog baske mig låta bli att curla dem ekonomiskt in absurdum i den åldern ...

• lövet2
    MassiiMotoo skrev 2010-05-10 18:05:26 följande:
    Det handlar inte om att man ska betala vad de pekar på. Det är ändå en student, något man gör en gång.
    Det finns mycket man gör bara en gång. Jag ser föräldrar betala moppe (man fyller bara moppe en gång), dyra konfirmationspresenter, studenten (med balklänning, limousin, champagne, inträde på balen mm), körkort, första bilen, bröllop, första lägenheten, handpenning till hus ...

Det tar liksom aldrig slut, och jag kan bara tycka att det är vansinne!

Svar på tråden Vem ska betala studenten??