sirisdotter skrev 2010-05-10 12:52:49 följande:
Med facit i hand var det en viktig händelse när dottern tog studenten ( MVG i alla ämnen på naturvetenskapliga linjen och den enda av 350 nybakade studenter, som fick TRE stipendier). Och jag var hela våren mest nervös för att släppa in min f d man och f d bonusson i mitt/vårt hem för första gången efter 15 år; skulle jag hinna städa klart, klä om mig, fixa till håret, skulle jag få några kommentarer av den sort som föregick skilsmässan o s v - så tokigt det kan bli... (pengarna oroade mig inte alls, eftersom jag visste att dottern var ansvarsfull när det gällde att förvalta studiebidrag, underhållsstöd och inkomster från sommarjobb). Betygen, stipendierna och allt gjorde det till en glädjedag för alla! En bekant hade ordnat plakat gratis (jag letade förstås fram fotot). Släkt vänner, grannar och bekanta ramlade in. Fotografering ordnade jag i efterhand, trots lite motvilja från dottern - utan mössa förstås, eftersom hon valt bort den.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
Åh du måste vara superstolt över din dotter!!
Grattis säger jag!