Vem ska betala studenten??
Sandra N skrev 2010-05-09 19:20:05 följande:
Förtjänat? Som sagt de allra flesta tar studenten o visst e det ändå ngt att fira men att man som förälder ska stå för HELA kostnaden tycker jag inte. Visst kan man betala en del, kanske de mest nödvändiga saker men det handlar om en 18-19åring som bör veta/lära sig värdet av pengar! Dessutom skriver TS att hon har 8 barn! Förklarar inte det en del?Alltså jag tyker så här. Att man som förälder ska självklart stå för studentfest kostnaden. Ev bal och klänning.
Men sen kan man tänka att man kanske itne behöve rköpa det dyraste. Alltså ha en studentfest som inte behöver kosta asmycket. Köpa en billig klänning ELler som jag , jag gick inte på min bal och jag ångrar inte det. en kostnad mindre.
Men sen så hade jag inte mina föräldrar så dekunde betala utan jag fick fixa allt själv med hjälp av min sambo.
Men som sagt jag tycker att föräldrarna skabetala, men inom en rimlig gräns.
Jag hade dock inte betalat någon Kinaresa. Det hade mina brn fått tjäna ihop själv!!
Efter studenten är det viktigt att man förstår att man inte är ett barn längre utan än vuxen!VIll hon resa för hon spara till detta själv.