Vem ska betala studenten??
Hej TS. Jag förstår din fråga men tycker inte riktigt att den är relevant. Dvs om andra betalar studenten för sina barn eller inte. Det finns ju så många familjesammansättningar med olika antal föräldrar, med olika arbeten och inkomster samt olika antal barn olika boendekostnader osv-. Allt sånt avgör ju vad man har möjlighet att betala och vad man som blivande student bör/får lägga ut själv.
Poängen här är ju att ni lagt upp en buget som innebar ett visst men ganska litet sparande. Dvs 50 kr i månaden. Att sen inte spara alls och förvänta sig att få allt betalt är ju ganska magstarkt.
Det rimliga är, tycker jag, att hon tex får en chans att arbeta in den summa hon skulle ha sparat för att sen få hjälp med resten. Dvs kommer pengarna in genom jobb eller intensivsparning så lägger ni in det ni lovat. Annars blir det inget.
Jag kan tycka att det är helt på sin plats att betala allt för sina barn vid studenten, OM pengarna finns. Har man däermot lagt upp en sparplan så kan man inte bara strunta iden och få allt istället.