Vem ska betala studenten??
Jag tog själv studenten för ett par år sedan och såhär fixade jag det:
Hade väldigt mkt praktik sista året så fick en massa matersättning. Det betalade balklänningen. Den behövdes sys in, det betalade svärmor (kostade 700 kr). Jag betalade mössan själv. Fick pengar av farmor som hon sparat till mig (hon la två-tre tior i en plånbok varje gång jag var där) som jag använde till smycken. Balbiljetten minns jag inte om jag fick gratis för att jag var med i kommitéen eller om jag betalade den själv. Håruppsättning och smink fixade två kompisar för dom ville jättegärna, betalade ca 80 kr (ett paket cigg var till dom ).
Jag betalade ALLT själv förutom kalaset som min mamma och svärmor stod för (svärmor var glad att få vara med och fixa en sista gång ;) ). Bör tilläggas att jag bodde inte hemma.
Så har ni många barn och har talat om för henne att hon får fixa det själv med att spara pengar så tycker jag nog ni bara ska hjälpa henne lite. T. ex en studentmössa kan kosta allt från 500 till 1000. Och det var väl din bonus, har inte hon en mamma som också kan hjälpa till? Det här är ju något hon skulle tänkt på tidigare, jag sparade ett helt år till min student...