Vem ska betala studenten??
För min del var det så att min föräldra betalde för allt vid studenten och jag kommer göra det samma för mina barn. Som jag tolkar dig så har det funnits ett avtal mella er och dottern. Har dottern varit införstådd med vad det är som gäller om hon inte betalat sin del?
Det jag reagerar på är att du skriver att hon tar studenten nästa år. När kom ni överens om att hon skulle vara med å betala? Var hon införstådd med då vad det kostar och förstår hon det nu? När jag börjde gymnasiet så hade jag absolut inen aning om vad en stundent kostade? Dessutom kändes det väldigt långt fram i tiden. och det var nog först sista året som jag överhuvudtaget ägnade en tanke åt vad jag ville med min student.
Eftersom ni haft ett avtal kan jag tycka att hon ska stå för en del. Det jag skulle göra är att redan nu följa med henne ut å titta på klänningar, kolla prser på foto, bal , frisör m.m.( det är ju rätt tid nu) så att hon verkligen får ett begrepp om vad det kostar. Sedan göra klart vad stor del av detta ni kan tänka er att betala och vad hon får stå för själv. Då är det ju upp till henne om hon vill börja hårdspara nu för att ha råd till allt eller läga undan en mindre summa å kanske få välja bort ngt.