Vem ska betala studenten??
om dealen var att ni skulle hjälpa till om hon sparade så har ju inte hon hållit sin del, och då tycker jag inte att hon kan förvänta sig att ni ska betala alltihop. inte säker på hur jag skulle gjort, men möjligen stått för mottagningen (dvs mat och så till den, alkoholfritt blir ju mycket billigare också) och gett ett litet bidrag till resten så får hon själv välja vilken nivå hon lägger sig på - ska det vara vräkigt så kostar det henne och inte er, om ni tex betalar för enklaste varianten på allting och hon lägger till där hon vill ha mer. man kan tex ha en bekant som plåtar, fixa håret själv, skaffa en enklare klänning och ta ett par skor som man redan har osv.
sen är det ju faktiskt så att bara för att hon vill ha en hel del så innebär ju inte det automatiskt att hon ska få det. prata igenom som föräldrar vad ni tycker är viktigt, vad man bör få ha på sin student, och förklara sen för henne att "det här tänker vi betala, vill du ha något mer så får du fixa det själv"
sen tycker jag i allmänhet att studenten är en skrämmande uppblåst företeelse... så mycket pengar som bränns och så höga förväntningar och allt ska vara så märkvärdigt och häftigt. jag tycker helt klart att det har tagit orimliga proportioner.
men lycka till!