Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Vem ska betala studenten??

Alltså... Mössa, skor, klänning och sånt fick jag stå för själv. Mamma sydde min klänning till balen, och köpte tyget också, har jag för mig. Maten efteråt stod mina föräldrar för, men allting annat, som hörde till skolan, om man så säger, fick jag betala själv.

Om din styvdotter inte hållit sin del av avtalet, så tycker jag inte att ni behöver betala allt. Okej, mössan kan ju vara kul att ha, men baler och fester får hon hoppa över om hon inte sparat ett dugg. Nä, hjälp henne köpa mössan, men allt annat får hon ordna själv, på annat sätt...

• Lindreas
    Fru U skrev 2010-05-11 12:51:35 följande:
    2000 för en klänning
    Oh my... Min BRUDKLÄNNING kostade strax under 4000, och en BALKLÄNNING!? Herregud...
  • Lindreas
    Fru U skrev 2010-05-11 13:06:40 följande:
    Alla är vi olika. Min skräddarsydda balklänning i duchess (eller vad det heter) med sammetsdräktjacka kostade runt 700kr. Brudklänningen (den jag bar) i sammet i medeltida stil med pärlor och underklänning kostade 3000kr (med sömnad)
    Ja jisses... Jag förstår om man lägger mycket pengar på sitt bröllop, men studenten kan jag inte förstå. Och jag tänker inte låta min eventuella dotter (någon gång i framtiden) strunta i en tidigare överenskommelse och sedan vilja ha en klänning för många tusen. Inte en sportsmössa!
Svar på tråden Vem ska betala studenten??