AVA klinik i Riga
bryoniaa- Prednisolon tål jag inte alls, får hjärtklappning redan på låga doser. Dr D ordnade då så jag fick byta till Medrol istället.
bryoniaa- Prednisolon tål jag inte alls, får hjärtklappning redan på låga doser. Dr D ordnade då så jag fick byta till Medrol istället.
bryoniaa- Förstår att du är jättebesviken på AvaRiga att du bara fick 2-3 blastos. Håller med dig om att kliniken borde ta hormonprover på sina donatorer innan, speciellt när deras kunder betalar då mycket pengar. Men som jag fattat så enda garantin man har är att om donatorn inte får ut nåt ägg alls, så behöver man inte betala, och får hon endast ut ett ägg så får man betala 50%. Får hon ut 2 ägg så måste man betala hela kostnaden oavsett hur det blir sen, eller har jag fattat det fel?
Hoppas du får plus denna vecka !
bryoniaa- Gick det sista embryot att frysa även om det inte blev någon blasto?
bryoniaa- Man undrar ju varför kliniken inte tar hormonprover på donatorerna? Det borde ju inte vara så svårt, dyrt eller krångligt.
Men de kanske har blivit fartblinda och tänker att "går det så går det". De tar ju inga risker, eftersom kunden alltid måste betala hela kostnaden så fort det blir 2 ägg ut (vilket inte är så högt ställda krav på kliniken).
Så både donatorn och kliniken får ju full betalning även vid klent resultat, det är bara mottagaren som blir lidande. Men det borde ju bli dålig PR för kliniken och till slut borde de ju förlora potentiella kunder, eller hur?
Innan vi valde AvaRiga så kollade jag runt och jämförde vad folk sagt om tex ivfRiga och AvaRiga på nätet, och många verkade missnöjda med ivfRiga, så därför valde vi bort dem direkt. Fler verkade nöjda med AvaRiga. Men det är ju bra att det kommer ut att ni är missnöjda med dem. Jag har sett att vissa andra kliniker tex AvaPeter har garantier, men AvaRiga verkar inte ha några såna tyvärr.
Bra att du berättar om dina erfarenheter.
bryoniaa- AvaPeter har en barngaranti har jag för mig, att blir det inga barn födda så får man 70% av pengarna tillbaka. Jag tror det paketet hos dem kostar 250.000kr. Kolla på deras hemsida för mer info.
bryoniaa- Jag vet ju inte om det kan vara så, men en orsak till varför de inte tar hormonprover kanske kan vara ifall de har relativ brist på äggdonatorer? Då tar de inte hormonprover för att inte sålla bort vissa? Vi mottagare får ju endast 2 donatorer att välja på (men man kanske ev få fler att välja på om man tjatar på dem?). Medan på andra kliniker verkar de få många fler donatorer att välja på direkt? Eller tom tillgång till hela donatorskatalogen på vissa kliniker....
Provence- Nej, för mig var det inte alls lika som naturlig befruktning. Vid 5 natuliga graviditeter många symptom tidigt, vid donation inga symtom alls under ruvning och bara illamående sen (men som tur var funkade Apotekets Sea band mot det).
Men var inte orolig om du inte känner något under ruvning, det är många här som sagt att de kände sig ogravida under ruvning.