AVA klinik i Riga
Smurfen- Nej, AvaRiga gör inga immunutredningar alls. De har ingen kunskap om koagulationssjukdomar eller överaktivt immunförsvar.
Min immunutredning har jag gjort i Aten via Dr D annars hade jag inte alls vetat om att jag har koagulationssjukdom. Så det är därför jag rekommenderar alla med fertilitetsproblem att först resa till Aten och göra immunutredning hos Serum eller Life clinic och sen göra ÄD eller dubbeldonation o Aten eller någon annanstans med immunmediciner.
För om man har immunproblem så kan man aldrig lyckas få barn utan immunmedicineringen, då är ÄD bara att kasta pengar i sjön tyvärr.
Ja, vi scannade in foton på oss själva i 20års åldern och mailade dem till kliniken samt fyllde i uppgifter om våra blodgrupper, etc Vi fick fylla i uppgifter om hur vi ville donatorerna skulle se ut, längd, vikt, hårfärg, yrke, och en massa annat så skickade kliniken förslag på både män och kvinnor och vi valde dem som vi tyckte var mest lika oss.
Om du vill välja AvaRiga så maila dem och be att de mailar er donatorsformulären så kan ni skriva ut dem och titta igenom. Ni hade ju tagit alla prover de ville ha så då är det ju ganska lätt om ni redan vet era blodgrupper, rhfaktor och sånt. Om du funderar på sperm dna fragmentationstest så kan du ju skicka dit mannen själv först för enbart det provet, ni får sen provsvaret dagen efter via mail. Om hans sperma är bra behöver han vara där på kliniken nästa gång vid äggplocket. Sen behöver du vara där 3 eller 5 dagar efteråt för insättningen. Vissa väljer då att ta en hel veckas semester i Riga och vara där båda samtidigt.
Lycka till !