Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

AVA klinik i Riga

La Conejita skrev 2017-06-14 23:47:26 följande:

Tror jag kan ha sabbat min graviditet. Är i Spanien en vecka på semester och bor här cirka två kilometer från närmsta mataffär, så jag går ju inte och handlar varje dag. Ikväll gick jag och kassarna med varorna vägde väl 4-5 kg och det är en riktigt backig väg att gå. Går inte fort, för det orkar jag inte, men det kan ha varit mer än nyttigt i det här skedet ändå. När jag kom hem såg jag nämligen att jag fått en blödning! Och inte bara lite rosa flytning, utan rött blod. Just nu tycks det ha övergått i en beige/brunaktig flytning, men fy så orolig jag är. Jag trodde att det här att man inte får lyfta tungt gällde över 10 kg. Bör man undvika att bära matkassar en längre sträcka också? Det verkar så! Känner mig som en idiot om jag genom den här promenaden framkallade ett missfall.

AvaRiga sa till mig att jag inte fick bära tungt, absolut inte matkassar.
    Så de fick min sambo bära. Sa de inte det till dig?
    Hoppas blödningen slutar, maila kliniken och berätta vad som hänt.
  • UndrandeSökare

Vårt väntrum - Har du varit till Werlabs idag och tagit blodhcg? Eller tog du urinsticka förra helgen?

Vad blev det för resultat? Hoppas det funkade bättre nu när du fick intralipiddropp denna gång.

• UndrandeSökare

Mamma DA- 6 embryon dag 5 är helt ok.

Som jag sa till dig tidigare, många faller ifrån mellan dag 3 och 5.

Vi fick ju ut 13 ägg, 12 blev befruktade, dag 3 levde 12, dag 5 levde 8 som vi gjorde PGS på och 7 var normala kromosommässigt.

Ha en bra båttur !

• UndrandeSökare

Mamma DA- Förstår om du är besviken att det bara blev 2 embryon kvar när det var 12 från början. När man betalar så mycket pengar hoppas man ju på många embryon så man kan göra flera insättmingar om det inte går första gången.

Håller tummarna att det går bra 6/7.

• UndrandeSökare
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Vi åkte till AvaRiga, en resa dit för vul, nedregleringsspruta etc
    och nästa resan för insättning (då reste jag ensam med båten)

Sen blir det en ytterligare resa för varje insättning man gör.
    Men vid insättning behöver inte mannen åka, endast kvinnan behöver
    komma till kliniken om man har frysta embryon kvar.

Vissa reser bara dit en gång och stannar en vecka och gör allt på en gång.
    Andra reser flera korta resor.

Det går rätt snabbt och enkelt att ta sig till AvaRiga.
    Med flyg tar det en timme från Arlanda till Riga, sen buss eller taxi till kliniken.

Med båt åker man från Värtahamnen i Stockholm på kvällen, framme i Riga på morgonen och sen är det promenadavstånd från båtterminalen till kliniken (man har 6 timmar på sig i Riga) sen åker man tillbaka med båten samma kväll och är framme i Sverige på morgonen. Det finns även anslutningsbussar till och från hamnen till många olika platser i Sverige så man behöver inte ens ta bilen till båten.

• UndrandeSökare

Provrnce - Ta båten istället för flyget till Riga. Där är det samma pris oavsett hur lång eller kort tid innan man bokar. Kostar ca 1500kr tur och retur inkl egen hytt och 2 frukostar och 2 middagar ombord och anslutningsbussen !

• UndrandeSökare

Rosen- Jag gjorde första insättning i mars efter nedreglering och sen östrogen och progesteron.Blev missfall, så redan då sa jag till kliniken att nästa gång vill jag göra insättning i naturlig cykel istället eftersom jag har regelbunden menscykel och ÄL och vill slippa sprutan och hormonerna, snällare för kroppen och det var inga problem från klinikens sida. Nästa försök blir i höst.

• UndrandeSökare
    FBO85 skrev 2017-08-10 17:04:56 följande:

Vi planerar att göra äggdonation i Riga och vi har valt AVA.

Hur har ni genomfört era tester?

Har ni gjort allt i Sverige eller på plats i Riga?

Nu efterfrågar de ett "sperm test with morphology"

Har ni andra gjort det? Vart ska man vända sig?

Remiss i Sverige?

-Tacksam för hjälp.

Hej ! Välkommen till tråden !
    Vi blev också tillsagda att fixa att spermatest med morfologi.
    Det är jätteviktigt att det just är med morfologi.
    Vi lyckades till slut göra det privat för dyra pengar i Sverige.
    Allt såg helt normalt ut utom just morfologin.

Men eftersom svaret på morfologin blev lite under normalt så krävde
    AvaRiga att vi gjorde Sperm dna fragmentation test,
    och det görs inte i Sverige så vi fick åka till AvaRiga för att göra det,
    och passade då samtidigt att göra vul och få nedregleringssprutan
    satt samma dag¨ samt köpte mediciner av dem.

Så om ni har svårt att fixa morfologispermatest i Sverige så kan ett alternativ
    vara att resa direkt till AvaRiga och göra alla prover där på plats inkl morfologiprovet eller gå direkt på dna fragmentationstestet.
    För oss visade dna fragmentationstestet för dåligt resultat så det blev spermadonation plus äggdonation dvs dubbeldonation för oss.
Svar på tråden AVA klinik i Riga