Jag håller med Leia, förhoppningsvis får du fler befruktade ägg ifrån ditt första ET som du kan frysa in och sedan göra en FET (frozen Embryo Transfer) som, enligt Tea, "bara" kostar 10,000kr. Och då verkar det väl värt att betala ca 60,000kr för första gången? Jag vet fler som inte har lyckats på ET men sedan på FET.
Om du vet att det är just problemet att inte äggen fastnar så har ju AVA en teknik som heter Assisted hatching som ska göra det enklare för ägget att fastna, man skrapar bort lite av 'skalet* runt ägget, som du kan bbe dem genomföra om aVA tycker det är lämpligt.
När du har gjort dina tidigare IVF har då du provat med Akupunktur inom kinesisk medicin? Jag vet att detta kan låta som lite hokuspokus men själv beslöt jag mig att tro på det och prova det. Alla sätt är bra inom de dåliga... Jag hade liknande problem och fick reda på genom en kollega som hade försökt att bli gravid i 2 år att hon hade tagit akupunktur och sedan blivit gravid och fått barn efter hon hade tagit akupunktur behandlingar. Jag gick dit, var mkt skeptisk, berättade som det var, att jag hade fått tid för äggdonation och fick då behandlingar enbart för att ägget skulle enklare fasta, genom bl a att öka blodcirkulationen i livmodern. Tog väl ca 10 behandlingar, egentligen ska man göra det under en längre tid för ett bättre resultat men då jag inte visste om detta tidigare så gjorde jag istället fler under en kortare tid. Och äggen fastnade i mig, båda två! Nu vet jag ju inte om det var exakt det som gjorde att äggen fastnade men jag är så glad att jag gav akupunkturen en chans, för vem vet, det kanske var det som gjorde skillnad.