Milou,
Ring/sSkypa och prata med dem. Jag har varit där och träffat dem innan jag bestämde mig och de känns superseriösa, jag liter helt på dem. Sedan tror jag som Hinos att de flesta skänker sina kvarvarande embryos, dvs om de blir några kvar som kan tänka mig det sällan blir. Alla som kommer dit har oftast kämpat länge att skaffa barn och att sedan få ett eller flera fantastiska barn ,med hjälp av AVA ,tror jag att de har mycket svårt att kassera dessa embryon, de är ju en del av dessa som har blivit deras barn. Och då vill man nog hjälpa andra istället för att slänga.
Jag förstår att man vill ha ett barn som är lik en själv men om inte det går så tycker jag att detta är en fantastisk hjälp. Ni kan sedan ha önskemål på båda donatorerna; hårfärg, ögonfärg, längd ochvikt (och t o m hobbys när det gäller äggdonatorn). Därefter kommer ni få förslag på ägg och spermdonatorer som matchar dina önskemål. Jag fick förslag på 2 olika äggdonatorer och 1 spermiedonator. Mao kan du här välja lite anlag som stämmer in även hos er. Detta gör ju det också svårare att någon annan skulle "ta/få" dina embryos, som du är orolig för, då många säkert har olika önskemål på donatorerna.
ET (Embryo Transfer) kostar 6450 € (Du väljer själv om du vill göra DET eller SET (dubbel eller singel), det är samma pris.
Om provrörsbefruktningen bara klarar att "leverera" en embryo, dvs det blir bara ett embryo av befruktningen som överlever, behöver man endast betala 3225 £ Om det inte blir några embryon alls behöver du inte betala något.
Om du får flera embryos som är fina kan du frysa in dem för en kostnad på 350 €. Och som Hinos skrev kostar sedan varje FET 1250 €.
Donerad sperma 370 €
Lycka till!