• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Jag gjorde så här de senaste två gångerna:

2 veckor innan FET började jag med
    10 mg prednisolon
    1 trombyl
    Folsyra (ätit hela tiden)
    1 Doxycyklin 

Progynon (ätit enligt rigas schema)

4 dagar innan började med progesteron 800 mg/dag

Vid FET Minskade jag Prednisolon eftersom jag blir så speedad och får ännu mer svårt att sova till 5 mg/dag och tog bort trombyl efter några dagar då jag blöder lätt. Tar 1200 mg progesteron/dag.

• MrsCecilia

Dina: Som de andra säger, Riga är så litet att det tar max 20 min att promenera mellan alla kliniker och hotell. Jag tar alltid spårvagnen, det är billigt och enkelt. 

Helisa: Jag ska dit den 21/1 och jag tillhörde förra gången inte spec mödravård trots jag ville :/

• MrsCecilia

Jag drömmer oxå om att få resa 0, vill åka till USA och Paris. I vår kanske vi ska passa på ;) förövrigt så inväntar jag Vul på onsdag, har inte så mkt gravidsaymptom förutom de förbenade blödningarna

• MrsCecilia

Dina; jag håller med de andra, det finns en åt alla och även till dig. Då kommer han strunta i att du är infertil. Jag håller med Redan, du behöver jobba med dig själv, din självkänsla o h hur du ser på världen och dig själv. Jag anmälde mig ju via internetpsykiatrin, de är helt fantastiska. Gör det ju med!

• MrsCecilia

@redan. Min mens kommer nästan med en gång efter minus. Så fort jag slutade med alla mediciner. Jag har gjort behandling FET i naturlig cykel. Då får man testa med ägglossningatest om jag minns rätt och försök pricka rätt. Det var skönt utan mediciner men min ögglossning var ju så oregelbunden så då missade jag nästan den.

• MrsCecilia

Jag tar min progynon på ett ungefär, jag har aldrig ställt nån klocka. Det är samma med alla tabletterna jag tar/tagit. I bland har jag missat nån tablett ibland inte. Jag tror att om man tagit det under lång tid så har man redan en depå, vilket gör att det tar lite längre tid för den att halveras.

Wonderstruck: Lycka till! trevlig resa och njut av vackra Riga!

Svar på tråden AVA klinik i Riga