Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

AVA klinik i Riga

Vårt väntrum - Jag hade 12mm vid första mätningen, 14mm var slemhinnan vid insättning. Det blev plus men ofostrig. Så det är inte bara slemhinnan det handlar om.

• UndrandeSökare

Mamma Da - Hur lång menscykel har du normalt?

Jag har 30dagar normalt och min mens blev 2 eller 3 dagar försenad efter nedregleringsprutan. Men den kan nog bli fler dagar försenad också, allt är individuellt.

• UndrandeSökare

Vårt väntrum - Jag skulle absolut föreslå att ni låter kliniken odla era 3 dagars vidare till blastos (5dagars).

Eftersom vissa 3 dagars kan ha för dålig kvalitet. Vi fick ut 13 ägg, 12 blev befruktade, dag3 levde 12st och odlade direkt vidare till blastos, och dag5 levde 8st och då gjorde vi PGS för att rensa bort de som inte var normala kromosommässigt. 7 var normala.

• UndrandeSökare

Vårt väntrum- Ja, det stämmer att vissa embryon kan falla ifrån mellan dag 3 och dag 5. Men hade de inte klarat sig till dag 5 hade de troigen inte blivit något barn ändå.

Rådgör med kliniken och din man och bestäm sen vad som ni tycker känns bäst för er. Vissa får tyvärr göra en ny donatoromgång med en annan donator om det inte går bra med första. Hoppas det går bra för er nästa gång ! Lycka till !

• UndrandeSökare

Vårt väntrum- Vad tyckte du om båten jag tipsade dig om? Gick resan bra? Såg att du lyckades övertala mannen att följa med till slut. Hur gick det på kliniken idag?

• UndrandeSökare

Vårt väntrum- Blev det 1st blasto insatt och 2st blasto till frysen ? Eller hur blev dagens resultat?

Vid blasto brukar man testa efter 8 dagar, så hoppas det går bra nästa torsdag med hcgblodprov !

• UndrandeSökare

Provence1- Jag fick sprutan satt i skinkan på kliniken. Om man tar den själv tar man den i magen (olika märken). Det fixar du säkert !

• UndrandeSökare

Provence1- Jag fick sprutan satt i skinkan på kliniken. Om man tar den själv tar man den i magen (olika märken). Det fixar du säkert !

Svar på tråden AVA klinik i Riga