Frazze skrev 2018-11-07 11:10:00 följande:
Vad var det för penicillin som du fick ta? Hur länge tog du den och hur stark dos kortison tog du? Behöver alla tips nu när jag ska iväg till riga. Jag går oxå på Ivf Riga och känner lite som du att det faktiskt är löpandeband effekten där. Men jag hoppas på en liten pluttis till eller två Jag kommer se vad de har för behandlingsplan för mig och sen kolla runt lite av vad som funkat för andra. Mår dåligt av både östrogentabletter och kortisonet, så vi får se vad de kan göra för mig. Jag skulle helst ta östrogenplåster.
Frazze- Det kan ju vara smart att samla på sig tips inför din nästa resa nr 2till Riga.
Jag skulle i första hand rekommendera dig att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det kostar 300euro och du hittar mer info om du googlar på ivfSerum infection screening. Om baciller hittas så får både mannen och kvinnan varsitt antibiotikarecept som man kan lösa ut på Apotek i Sverige.
Många i Atentråden har lyckats efter mensblodtest och efterföljade antibiotikakur.
Jag har gjort Mensblodtestet, men inga baciller hittades på mig, så vi slapp antibiotika. Däremot rekommenderar ivfSerum om man ska göra ivf eller ÄD att man tar Doxycycline 100mg 2ggr/dag (1 till frukost och 1till kväll) från första mensdagen till dagen innan insättning.
Amh66 här har tydligen tagit antibiotika ända fram till testdagen när hon plusade med urintest.
Jag har fått tipset av Missne att man ska börja med Fragminsprutor på CD1 (första mensdagen), och inte starta samma dag som FET som Riga föreslår.
När det gäller kortison brukar doserna variera från 10mg till 25mg eller högre.