• Bette

AVA klinik i Riga

The75 skrev 2010-11-25 17:09:15 följande:
    Hej

Hinos vilken otur,men det blev ju bra i slut ändan ändå som tur är :O) hoppas nu att dessa är guld embryon :O)
    ruva lungt :O)

Å va jag är nervös inför morgon dagen! hoppas hoppas hoppas att det blir +  jag tror inte jag kommer kunna sova i natt!
    Hoppas att du plussar imorgon.

Kram kram
  • Bette

Tea75 : stort grattis till graviditeten. Fantastiskt, hoppas båda fäst.

Kram kram

Bette

• Bette
    Akkie77 skrev 2010-11-29 22:49:30 följande:
    Fick idag nedtrappningsschema för alla mediciner, ska börja imorgon. Men det är en långsam process, den sista vaggisen tar jag om ca en månad. Jag dör!!! Hur länge har er nedtrappning varit? Är nu i v 11.

Vet inte om det är för att de på AVA tyckte att jag hade något låga Progesteronevärden i början på graviditeten.
    Är så trött på dessa vaggisar som kladdar och förstör både underliv o tarm. GAAAHH! Men vad ska man inte utstå för att få barn?
    Hej,

Jag trappade ned långsamt jag med och slutade med det sista kortisonet i vecka 14 så gör som AVA skriver, de är superskickliga på det där.

Kramar

Bette
    Mitt underverk blir ett år imorgon! Tiden går så otroligt fort, alltför fort.
  • Bette
    The75 skrev 2010-12-07 17:33:09 följande:
    Hej
    Idag har jag varit hos min gyn och gjort vul :0) så nu har jag fått se de lilla livet 7 mm lång och ett litet hjärta som picka på som bara den.
    Konstigt att något som är så litet kan få en att må så illa och vara så trött, jag är helt slut efter maten sover jag 2 tim i soffan och sen tar jag mina mediciner innan jag kryper ner i sängen och sover hela natten ( förutom att jag måste gå upp och kissa 1-2 gånger Per natt) tur att jag har en så underbar man som tar hand om mark servicen :0)
    Hej,

Vad underbart för er, du väntar ett liv, helt fantastiskt. Jag var supertrött de första tolv veckorna under graviditeten och jag var också uppe på toaletten oftare i början och i slutet på nätterna.

Ha det supergott

Kramar

Bette
  • Bette
    Hinos skrev 2010-12-08 08:58:04 följande:
    Det blev  Minus  på stickan idag... ska ta blodprov idag och på fredag... det kändes som att allt har gått fel denna gång...
    Hej,

Vad tråkigt för er. Hoppas att ni orkar ta nya tag snart.

Kramar

Bette
  • Bette

Chockad: man har en egen gyn som tar blodprover och skriver ut mediciner.

• Bette

Asol: tack så mycket. Jag kan en del men långt ifrån allt. Den immunologiska biten kan jag t ex inte alls.

Kramar

Bette

• Bette

Sjörövarnonster jag fick också från kliniken i Riga, vi gick på Ava. Precis som Hinos, först östrogenet, sedan progesteronet och sist kortisonet.

Kontakta sleepingbeauty och reprocentralen, de har bra koll också.

Mailar dig den nedtrappningsplan jag hade.

Kramar

• Bette
    leia83 skrev 2011-01-07 14:40:16 följande:
    Mailade kliniken idag, tydligen märkligt att jag inte fått min mens än! Ska till ultraljud den 11 ändå för att se varför den inte kommer . Vad kan det bero på att mensen inte kommer efter injektionen? Är orolig nu, ska min kropp inte ens reagera på detta? Helvete åxå!!!
    Det kan ta upp till tolv dagar att få den vad jag förstått.

Kramar

Bette
  • Bette
    Memaja skrev 2011-01-19 13:38:26 följande:
    Hösttjej; usch vad tråkigt!

Hoppfull, vad spännande! Det kommer gå så bra!

Ladies,
    Igår var jag på VUL och kan meddela att jag är i vecka 9 (8+4) och jag väntar TVÅ små pigga guldklimpar och med fina pickande hjärtan, Helt underbart!!! Om allt nu kommer gå bra kommer jag bli mamma till tvillingar... Lite skrämmande men ändå fantastiskt! Nu är det bara att hålla tummarna men min läkare sa att när man ser hur fint deras hjärtan slog och att de hade normal storlek så är det mindre risk nu att jag får missfall. Men, jag vågar inte ropa hej än...
    Hej,

Vad roligt, grattis till tvillinggraviditet. Det kommer gå vägen för er.

Kramar

Bette
  • Bette

Hej,

Hoppas det går bra för alla i denna tråd, att ni snart får era efterlängtade barn.

Vad har hänt med ungkvinna81? Hon har inte synts till i någon tråd på länge.

Hoppas att det är bra med henne.

Bette

• Bette

Leia hoppas innerligt att du är gravid.

Kramar

• Bette

Leia: Vänta tills på fredag och testa med clearblue digital det är de enda som fungerar riktigt bra.

Kram

• Bette

Hinos,

Vad roligt. Hoppas ET går riktigt bra.

Kram

Bette

• Bette

Igor vad bra att UL gick bra.

Kramar

• Bette

Varför måste Ava ha ett intyg från psykolog?

• Bette
    plupp06 skrev 2011-06-05 09:28:28 följande:
    Hej Smugs! Måste fråga dig när började du med progynon? Jag började 1 den  juni och har planerad insättning vecka 24 (nånstans mellan 13/6-17/6). Jag ska bara göra ett UL och är lite fundersam om min slemhinna verkligen ska hinna växa till sig som den ska. Hur tjock var din slemhinna vid UL2? Förra gången jag gjorde ÄD har jag bestämt för mig att jag tog progynon minst 20 dagar nämligen.
    Hej Estra,

Skall ni göra syskonförsök i Riga? Vad roligt. Hoppas att det går superbra för er. Vi kommer göra syskonförsök när jag har pluggat färdigt till Distriktssköterska.

Kramar

Bette 
  • Bette

Man känner sig trött och så då första tolv veckorna, jag var helt avdankad då kändes det som. Var på kurs och under föreläsningarna somnade jag ganska lätt kan man säga.

Ha det gott

Bette 

• Bette
    Hinos skrev 2011-09-29 18:50:00 följande:
    I natt kom våra tjejer, Irma 2366 g 45 cm och Elvira 3070 g 47 cm. Det gick fort, allt var över på 4,5 timme men moderkakan kom inte ut denna gång heller så det blev operation. 

På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    Bollan -ET prel 7/11
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 ??

Ruvare: Smugs - FET 6 september

Gravid: 
    Ahavamaria - ET 26/8
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720
    Hinos- Irma & Elvira 110929 

Stort grattis till tjejerna Hinos, ta väl hand om er.

Kram Bette
Svar på tråden AVA klinik i Riga