• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

EmmaoPer: Nu är det lite rörigt på kliniken och jag tror inte nån just nu riktigt kan rekommendera den. 

Det finns massor av kliniker, du ha IVI i spanien, Tjeckien osv. 

Gör ett fint excelark med alla kliniker och jämför priser, garantier, sucessrate, donatorerosv. Det finns massor av trådar om det här i forumen.

Om jag skulle valt nu skulle jag absolut titta närmare på Spanien för de ligger verkligen framåt i forskningen 

• MrsCecilia

Tyckommig: Jag brukar få sömnsvårigheter, svettningar av procrenen. 

Ja, man brukar göra 2 VUL, ibland fler. Slemhinnan brukar ligga mellan 8-13mm det är helt individuellt. Det ska minst vara 8 för att en ET/fet ska kunna göras. 

Du mailar över resultatet sen. Lycka till! 

• MrsCecilia

Eva1971: Jag åkte dit på ett första besök, men vi var nya med ÄD och ville se vad vi gav oss in på men jag tänker att du behöver inte åka dit på ett första besök, du har ju varit med förr och har tagit alla prover. 

Testerna behöver inte översättas, jag brukar scanna in dem och skicka..De brukar ju ta en del prover när man väl i där sen. Maken åker dessutom inte tillsammans utan åker över dagen var och en för sig.

RigaMaria: De har kliniken igång och har en fin hemsida i alla fall. Tror inte nån här varit där... 

• MrsCecilia

Tyckommig: Jag brukar åka samma dag, men sist fick jag oxå lov att vara där dan innan, sen var insättningen 17 så jag fick ta det senare flyget hem. Lite struligt har det varit de senaste gångerna..

• MrsCecilia

Dessutom är min planering lite märklig och när jag påpekat det för Veronika säger hon att det ska vara så. Jag har tex tagit procrenspruta nu som ska då räck ända till maj och ska äta progynon flera veckor..

hm.. 

• MrsCecilia

Tyckommig: Så kan det bli, det går över efter ett tag, jag brukar bli både gul och blå..

Jag brukat ta utrogest (tablett) och progesteron mic, då jag inte gillar crinon, jag får en otrolig mensvärk av den. Hormonplåster tar man bara om man har problem med slemhinnan.

Vanligast är att man tar hcg-provdag 14 och 16, det spelar ingen roll om man tar det dag 18 och 20. det är mellanskillnaden mellan proven man kollar. Jag brukar inte ta blodprover alls då det inte funkar med mina läkare här hemma. 

• MrsCecilia

Jag har ju gjort väldigt många försök på AVA riga och varit där vääääldigt många gånger och måste nog tillägga att allt inte är enbart underbart. Man måste nog ha lite öppna ögon i det här, jag förstår att man tycker det är toppen om man har lyckats och tvärtom om man inte har det.

Alla har inte lyckats och vi som har det lite besvärligare att bli gravida får inte alls samma stöd, utan får ofta tjata oss till olika behandlingar och nya mediciner. 

Visst är det bra och enkelt att resa men det är många andra kliniker oxå, man måste göra en ordentlig jämförelse av vad man önskar och vill ha utav en klinik..

Svar på tråden AVA klinik i Riga