Vonatlina skrev 2015-10-18 11:06:41 följande:
Okej! Tack snälla för hjälpen. Bor i Östergötland så Stockholm är lite väl långt bort. Om någon vet någon läkare i närheten av Östergötland får ni gärna kontakta mig. Skulle uppskattas väldigt mycket. Kan inte riktigt ta ett nej just nu så vore smidigt om man redan innan det samtalet visste att de är villiga att hjälpa till. Vad exakt är det för undersökningar som ska göras i Sverige? Blodprover ang sjukdomar å dyl har ju jag och sambon redan gått igenom inför våra Ivf försök.
Mediciner, är det något ni fått direkt från ivfkliniken i Riga eller är det något som läkaren här i Sverige skall skriva ut? Hoppas jag inte överöser er med frågor men känner mig helt bortkommen gällande detta.
Jag har varit på ett par undersökningar för att kolla äggstockar och slemhinna. Läkaren har skrivit ut mediciner till mig, men man kan (i alla fall på AVA Riga) få det skickat med DHL om man inte hittar någon i Sverige som kan skriva ut.
Vi har också varit och tagit nya blodprover. Man kan naturligtvis använda de prover man redan har (de är giltiga i 6 månader) och eventuellt behöver man kanske komplettera med något prov som de vill ha som man inte behöver inför behandling i Sverige.
Fråga på du bara. Jag var likadan för några månader sedan. Vi åker till Riga för ET i början på november.