AVA klinik i Riga
Är det ngn som vet någonstans man kan göra ul i Skåne, Ystad? Malmö?
Det kostar visserligen DKK 1200 men det kan det ju vara värt.
Är det ngn som vet någonstans man kan göra ul i Skåne, Ystad? Malmö?
Jag kommer också ihåg dig Rödluvan. Du hade precis plussat när vi drog igång vår första ÄD i Riga 2009/2010 och jag minns att det var så skönt att fråga dig om hur allt gick till.
Själv är jag äntligen gravid, är i vecka 15 nu med mina gamla 4-åriga frysisar. Det fanns minsann liv kvar i dem.
Stort grattis till den nya graviditeten!
Prog värdet var inget som gamla AVA hade bett mig att ta utan jag passade på att ta det ändå. Jag tog inget mer efter det utan litade på svaret jag fick från Riga. Jag vet bara att trots mitt väldigt låga värde har allt gått bra så här långt. Jag är i vecka 20 nu och gjorde RUL idag och allt såg helt perfekt ut!
Hur som helst tycker jag ditt värde ser lovande ut zaq. Håller tummarna att ditt hcg också fortsätter att öka fint.
Jag vill bara inflika att jag inte alls kan hålla med om att jag har upplevt någon dålig kommunikation med AVA Clinic. Nu har jag som sagt endast erfarenhet av den gamla AVA kliniken i Riga men tycker det är synd om båda klinikerna dras över samma kam.
Jag har under mina 9 års kämpande med massvis av IVF och ÄD-försök hunnit uppleva ett flertal kliniker både i Sverige och utomlands och jag kan utan att överdriva säga att AVA är den som har skött all korrespondens prickfritt. Jag har alltid fått svar på mina mail omgående. När min koordinator har behövt rådfråga läkaren har det kunnat ta någon timme extra men aldrig att jag inte har fått svar samma dag och framför allt har jag fått svar på ALLA frågor som jag ställt i mina mail.
zaq: Eftersom du gör ett stimulerat försök vill man inte att det ska finnas några folliklar. Jag tror Riga vill att du avbryter för att follikeln likväl kan bli en cysta som inte kommer lossa av sig själv.
Eftersom du går på Progynon är ju inte meningen att du ska ha någon egen ägglossning, (vilket givetvis kan hända för vissa) men risken är nog stor att denna follikel kommer finnas kvar när det väl är dags för transfer. Gör den det sänder den ut helt fel hormoner vilket kommer förstöra en implantation.
Förstår att det känns tråkigt att behöva avbryta när du har ställt in dig, men risken är stor att fina livsdugliga embryon går till spillo.