Vädur 78 skrev 2012-01-06 12:24:00 följande:
Jag har med lite frågor
Om mannens spermaprov är bra görs då vanlig IVF eller gör de alltid ICSI vid ÄD?
Vad får man betala om det inte skulle finnas något embryo att sätta tillbaka? Men det kanske inte är så vanligt vid ÄD?
Om man gör FET gör man det då i sin vanliga cykel om man har egen ägglossning?
Vad får man veta om donatorn?
Kram kram
Nu kan jag bara svara för Ava i Riga men där verkar det som de väljer att göra ICSI allt som oftast. Vi har alltid gjort vanlig befruktning här i Sverige både vid ÄD och IVF men där var det inte tal om annat än ICSI.
De vill att man ska nedregleras även vid FET. Det räcker inte ens med att bara köra Progynon som man gör i Sverige, så jag kan inte tänka mig att ostimulerat är ett alternativ. De anser att ens egna folliklar kan störa, vilket jag fick uppleva när jag gjorde ÄD här i Sverige. Fick mens 5 timmar efter ET. Helt underbart!
Priset är reducerat om det inte leder till ET men jag vet inte hur mycket avdrag det rör sig om. Det är nog väldigt ovanligt att det inte blir några embryon över huvudtaget.
Man får reda på en hel massa om donatorn som hårfärg, ögonfärg, längd, vikt. utbildning, ålder, antal barn, intressen mm.