• Frazze

AVA klinik i Riga

La Conejita skrev 2017-04-30 12:11:20 följande:

Testdag är tisdag den 9 maj. Bara att hoppas nu. Blev lite orolig igår, för det kom lite beiga flytningar på kvällen. Det brukar det väl inte göra efter ET/insättning? Efter äggplock har jag blödit lite och vet att det då är normalt däremot.

Det blev ICSI. Jag meddelade de sent att jag ville ha vanlig IVF, men de gjorde ICSI iaf för "att undvika stressfulla situationer". Hoppas de valde några bra spermier (de anvnder PICSI).

Om inte jag minns fel så blödde jag lite lätt på kvällen el dagen efter. Bara pyttelite alltså! Tror att det kan bli så när de är där inne och bökar. Kan vara skör slemhinna och att ett liiitet blodkärl har brustit. Tror inte du behöver vara orolig.
  • Frazze
    Provence1 skrev 2017-05-18 21:42:32 följande:

Hej igen en annan fråga jag har om du vill svara är om man får samma gravidsymptom vid ÄD? Vad jag förstår producerar man inte hcg som vid vanlig graviditet? Så vad tar man för gravtest?

Kände du själv att det lyckades tidigt? Hur va din graviditet?

Jo då du producerar hcg! Du måste ta hcg prov hos din gyn för att kolla att det stiger efter du fått ett plus på stickan. Äd är så olika för alla, en del går igenom graviditeten utan några problem alls och en del får stora problem med havandeskapsförgiftning etc.

Lycka till på din resa! Hoppas att allt går bra. Jag har sett barn som inte liknar sina föräldrar för 5 öre men de är biologiska barn, så oroa dig inte för det. Har man extra tur så blir barnet väldigt lik pappa och då spelar det ändå ingen roll
  • Frazze

Fråga till er som går på ivf riga. Vad kostar ett Fet? Är det skillnad om man sätter in 1 el 2 st? Bäst att börja reka lite om det inte går naturliga vägen igen.

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-05-19 23:21:45 följande:

Och NU såg jag att du skrev IVF Riga.

AVA är det jag skrev om. Sorry!

Ingen far Det kan väl inte vara så fasligt stor skillnad på det hoppas jag.
  • Frazze
    Micro skrev 2017-05-21 20:01:07 följande:

För oss har det kostar ungefär 20 000kr. Lite beroende på hur mkt medicin jag köpt. Då har vi anv embryo glu.

Ok det var nog det vi trodde! Bäst att jag börjar jobba så att vi kan sätta igång med äd igen om det inte funkar med egna ägg (om jag kan frambringa några fler) Det värsta är ju att det är ju bara FET det! Sen har man ju resan dit och hem. Har inget emot att åka till Riga igen för det var ett ställe jag verkligen älskade. Men vi får ändå hoppas att det inte behövs utan bara åka dit på semester sen.
  • Frazze

En fråga till er alla som kämpar med slemhinnan. Har ni testat bidrottninggele någon gång? Jag körde det nu när jag "blev gravid" på egen hand även om det nu inget blev av det. Men jag har läst om så många som blivit gravida just när de tagit bidrottninggele. Kanske värt ett försök? Den ska ju vara bra för just slemhinnan!

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-05 17:24:04 följande:

Fick mail från Riga.

Alla ägg klarade upptiningen. So far so good.

Behöver många tummar nu tjejer!!!

12 återföringen....

Håller alla tummar och tår and keeping my fingers crossed at the same time. Nu jäklar så går det ska du se!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-06-05 21:56:36 följande:

Missat ditt inlägg men jag har kört med bidrottningsgelen finns koncentrerad i små suppar oxså vid mina försök helt suveränt

Jasså? Suppar? Det visste jag inte!? Jag tar Apiforce bidrottninggele vanliga tabletter. Är på väg mot äl här nu om där finns nåt ägg så jag kör på allt. Har tagit min letrozol och har vul på torsdag för att kolla in om där är nåt att hurra för. Jag känner av äggstockarna att det molar i dem så nåt har ju hänt av letrozolen, men vad vet vi ju inte. Vågar inte hoppas på nåt! Ett barn tillska jag bara ha om det är eget biologiskt eller eget obiologiskt. Mitt barn vilket som ett till SKA jag bara ha så är det!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-06 11:12:01 följande:

Tack alla!

Har ätit bidrittninggele periodvis. Tabletter.

Dock inte vid ivf då läkaren avrådde från det då de innehöll (nått?!?) som kunde störa behandlingen. Inget bevisat men dumt å chansa då man gör dyr ivf.

Dock kortades min cykel av de pillren. Men huden blev finare :)

Ja alltid nåt positivt! Om man försöker bli gravid är det väl bra att cykeln kortas? Då behöver man ju inte väntaså länge på mens! Hahahahah! Lycka till nu med de små pluttarna i magen eller var det en du skulle stoppa in?
Svar på tråden AVA klinik i Riga