• Frazze

AVA klinik i Riga

Vårt väntrum skrev 2017-02-20 22:22:32 följande:

Behandlingen kan fortsätta och snart är det dags att åka!!

Hu vad nervös jag var inför vul idag!!!

Åh det låter fantastiskt! Stort lycka till

Längtar själv tillbaka till Riga lite för det var otroligt mysigt! Men hoppas först på ytterligare en spontangraviditet!
  • Frazze

Helt förstörd idag! Ingen mens har dykt upp så gyn hade rätt att den inte lär väl komma på länge har sån molvärk i magen har haft i 2 dagar nu så jag trodde verkligen att den skulle komma idag. Får hoppas på imorgon då.

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-02-23 07:53:16 följande:

Den kommer Frazze. Lovar! Men kan ju såklart ta "ett tag" :( kram!!!

Söndag reser vi! Känns pirrigt!

Äp på måndag.

Jag vet att det är en naiv fråga men ca hur många ägg brukar det landa kring?

När vi var över så fick vår donator ut 19 st tror jag. Sen så var det några som inte delade sig och några som inte höll måttet så vi fick 13 tillslut! 2 i magen 11st i frysen. Tyvärr gick det inte vägen den gången men den tur ändå för annars hade jag inte suttit här med min underbart fina son

Men jag har läst väldigt olika om hur många ägg det kan bli. En del får bara 3 st etc! Så länge det är bra kvalité på dem så spelar det ingen roll! Stort lycka till nu! Kram
  • Frazze

Häpp! Ingen mens idag heller. Dags att börja bearbeta att man passerat sitt bäst före datum och att de typ kan gräva ner mig 6ft under nu.

Har bokat tid hos gyn för att se hur det ser ut igen.

• Frazze
    Savasana skrev 2017-02-24 09:43:09 följande:

Lugn i stormen nu. Du har ju precis fått barn. Han är väl bara drygt 6 månader? Det tar tid för kroppen att komma igång igen och få regelbundna cykler. Du ammade ju också en period. Att din slemhinna var tunn på förra vul:et behöver ju inte betyda någonting alls. Ytterst korkat att skrämma upp dig med snack om klimakteriet.

Fast jag vet ju att jag är i klimakteriet och mitt amh är 0.1 nu. Har varit i förklimakteriet som jag vetat om sen 2008. Jag har 2 st menser sen jag slutade amma men denna månaden hade jag baranen skrumpen liten äggblåsa och förmodligen ingen ägglossning så därav ingen mens. Men det ordnar sig nog! Finns alltid Äd att ta till!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-02-26 00:20:40 följande:

Tack för svaret!

Pirrigt nu. Nästa gång jag somnar är det i Riga. Hoppas jag också lyckas, grattis till din graviditet!

Spännande! När har du insättning? Jag vet vi traskade runt hela Riga den dagen när det var äggplock för att ha annat att tänka på. Vi emailade och innan vi fick svar att det var antingen 19 el 23 st de fick ut! Sen blev det som sagt 13 st tillslut Hoppas att du har samma tur och att du får riktigt bra kvalitet på dem.

Lycka till nu!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-02-26 11:26:08 följande:

Haha dom mailar antal då det är klart?

Trist att det ska regna flera dagar i Riga men men. Ser ändå fram emot detta.

Insättning är torsdag :)

Tack för lyckönskning!!

Jag gick på ivf Riga och där så lovade de att maila när äp var klart och sen när de hade delat sig färdigt. Vi odlade ju blastocyster. Jag lät dem heller inte glömma att de skulle maila mig eftersom att jag bombarderade dem med frågor som jag inte kom på när vi satt där och då slank ju frågan om äggena med typ varje gång! Hahahahha! Vi var där i September och hade så fint väder! Vi satt ute och drack öl och käkade luncher. Vi bodde på ett hotell som låg i samma byggnad som ivf Riga och något kvarter bort hade de en av de finaste sushiställena som jag varit på. Så gott! Gå och kolla in marknaden i de stora Zeppelinarhangaren och sen torget i gamla stan! Många mysiga ställen att äta på etc.
  • Frazze
    Micro skrev 2017-02-27 14:13:32 följande:

Ler stort när jag läser;) vi går oxå på ivf Riga. känner sååå igen mig så gjorde jag oxå, mailade en hel del. Härligt m så många ägg, jag var nöjd m 14 som blev 9 blasto. Gravid på första men nu bara 2 kvar, vi önskar ju ett helsyskon. Fantastiskt härligt att du fått känna sparkar.

Ja vi satte in två st ägg och jag blev gravid men fick mf i v 7 el 8. Den blev jag ju spontangravid i dec 2015 som resulterade i vår underbara son. 2 ggr har jag fått uppleva sparkar i magen men första bebisen som var ivf barn dog ju i magen i v 24. Nu är jag ju tyvärr i den fasen i klimakteriet där mensen börjar utebli så vi ska jobba hårt på nr 2 nu tills allt hopp är ute sen så åker vi tillbaka till riga och kör äd istället. Vem har ni som handledare där? Vi hade Jelena, henne gillar jag jättemycket
  • Frazze

Åh dkickade lite för fort där! Jag hoppas att ni lyckas med ert nästa försök nu så att ni får helsyskon! Kram

• Frazze

Nu så har jag fått en typ mens. 5 dagar sent, men ändå en mens. Frågan är ju nu när man kan få äl? Har en tid inbokad hos gyn på onsdaga, men ska man avboka den och vänta då tills blödningen är över kansk?! Får ringa och prata med dem. Usch så svårt när det blir så här! Man vill ju inte missa en chans liksom.

Svar på tråden AVA klinik i Riga