La Conejita skrev 2017-04-19 21:07:49 följande:
Nu var det ett tag sen jag hade tid att läsa i tråden och jag ser nu att Undrandesökande blivit gravid, grattis till dig! Hoppas det gått bra för Maran73 också.
Idag var jag på ultraljud för att kolla endometrium och den var 6,5 mm, vilket fick godkänt. Vet inte vad som är vanligt i detta skede. Tur att det gick bra. Det känns lite nervöst nu när det börjar närma sig. Är lite rädd att nåt hinder ska dyka upp på vägen, som att spermaleveransen från spermabanken (äckligt ord!) i Danmark inte kommer fram i tid innan äggplocket som sker ungefär på måndag. På tal om det, sperma, så undrar jag vad ni tänker om att kliniken använder ICSI som standard. Jag tror att jag kommer avstå från att använda det, vill hellre att det sker ett naturligt urval i viss mån så att de bästa simmarna befruktar äggen och att om det är några dåliga ägg som det ändå skulle bli missfall av sen inte blir befruktade. Det känns som att risken att det bara skulle bli några få befruktade ändå är liten om man använder sperma från en donator som har bra sperma, som har funkat innan på andra.
Hej! Så spännande! Har de sagt när ET kommer att bli? Jag hade 6,3 mm två veckor innan insättning, och slemhinnan hann växa till 9,4 (eller om det var 9,6?) på de två veckorna. Så det blir säkert jättebra! De brukar väl öka på dosen Progynon tror jag om slemhinnan är lite tunn, samt rekommendera E-vitamin (av ngn anledning jag inte är insatt i). Jag vette sjutton om inte det naturliga urvalet blir lite satt ur spel när de "föser ihop" ägg och spermier i ngn slags skål, de behöver ju då inte simma varken särskilt långt eller särskilt snabbt?.... Dåliga ägg kan ju också bli befruktade? Det är ju i många fall först på ett senare skede de stannar av i utvecklingen och inte precis vid/efter befruktningen? Men, jag är lååångt ifrån insatt i detta, mest lite tankar o funderingar...
Själv tycker jag att ICSI är bra, det innebär en liten risk men för mig/oss övervägde fördelarna då vi nu har hela 8 stycken eskimåer i frysen, med normal kromosomuppsättning (gjorde även PGS på våra embryon), att tillgå om detta försök skiter sig. Vilket vi snaaart får veta, lämnade blodprov idag och ska göra hemmatest imorgon bitti. To be continued!