• Frazze

AVA klinik i Riga

Milla2016 skrev 2015-10-04 19:25:41 följande:

Hej! Undrar om någon här kombinerat Lutinus och Utrogest? Till exempel tagit Lutinus vaginalt morgon och kväll, Utrogest oralt mitt på dagen?

Jag har bara utrogest! Oralt då. Har märkt att lutinus inte är så bra för mina slemhinnor. Har de sagt nåt om att du ska blanda på kliniken?
  • Frazze

Är det någon här som vet hur man räknar ut hur många veckor och dagar gravid man är när man gjort ÄD? Är det från äggplock på donatorn man räknar eller hur funkar det? Skulle ju vara kul att veta om man är i v 5 nu el om det tom är 6 alltså 5+0

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-05 08:50:12 följande:

Appen gravid o baby heter den numera. Där fyller du i ägglossning, vill jag minnas vilket är samma som Äggplock.

Jag mailade min kordinator och hon sa att man går efter et! Så att jag är i v5 idag. Jag frågar min gym sen när jag ska in på vul hur han tänker. Jag tror oxå han går på Äp!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-05 11:23:56 följande:

Babymed länken tar hänsyn till embryots ålder vid insättning .

Ok då ska jag kolla den! För min gyn var noga med att räkna från äp på donatorn mär han räknade ut mitt vul.
  • Frazze
    niki74 skrev 2015-10-07 16:16:38 följande:

Imorgon är det en vecka sedan jag tog Procrensprutan och igår eller idag är dagen då jag borde fått min mens. Men NADA! Brösten är jätteömma och svullna så ngt är väl på gång i kroppen antar jag.

Fick ni er mens som vanligt eller kom den senare efter att ni tagit sprutan?

Min kom 3 dagar tidigare än vad de beräknade! Men det var ingen fara. Så om din är någon dag sen så är det nog ingen fara! Maila din kordinator och fråga.
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-09 13:31:37 följande:

Gravid med ett hcg igår dag 11 på 184!

Låååång väg kvar men är SSÅÅÅ lycklig :)

Grattis Rosen! Underbart att läsa! Önskar dig all lycka till nu!

Själv gick jag precis missfall och får bege mig till Riga i Januari igen. Sånt är livet antar jag!
  • Frazze

Hej igen! Har ett par frågor här. Är det vanligt med missfall första gången på ÄD eller ovanligt? Alltså om det inte är något "fel" på en då förstås. Och hur många här har fått missfall första gången och sen lyckats? Eller har ni som lyckats på 2-3 försöket bara fått minus på stickan innan? Vad har de i så fall ändrat på för att det ska gå bättre nästa gång? Jag bara samlar lite fakta så att jag vet vad jag ska be om för undersökningar samt prover hos min gyn här. Hoppas att allt går bra för alla här! Själv är jag snart dränerad på blod känns det som. Eftersom jag aldrig haft missfall förut ( tack och lov och hoppas jag aldrig mer får det heller) Hur länge blöder man efter på ett ca?

• Frazze
    PeeWee44 skrev 2015-10-13 15:09:13 följande:

Frazze

Jag fick missfall på första försöket v 6. Andra insättningen fäste inte efter det gjorde jag hysto som inte visade något konstigt. Tredje insättningen fäste inte heller och då vi bara har ett försök kvar valde vi att åka till Lifeclinic och dr D i Aten. Så nu har jag just börjat medicinera inför sista försöket. IL-dropp och betydligt mer kortison än vad Riga har rekommenderat.

Ni fick inte heller göra dessa immunologiska proverna här i Sverige? En bekant till min man åkte till Grekland och tog dessa prover. När hon sen kom hem med svaren så ville de inte behandla henne här, för att DE som vägrat ge henne dessa provet då inte faktiskt tagit och analyserat proverna själva. Så nu har hon fått ta alla dessa prover här på vanliga vårdcentralen! Sverige i ett jä**a nötskal! Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt? Orolig för att det inte ska ta sig nästa gång. Hur mycket kostar ett FET? Sen så blir det väl hotel etc. Blir mycket pengar varje gång
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-13 15:55:47 följande:

Min första ÄD misslyckades också men fick aldrig ens plus.

Då gjordes en hysto i Riga och nästa försök efter det var med tillägg som assisted hatching, embryoglue, trombyl, prednisonol samt akupunktur innan och efter FER.

Det kommer att gå!!!

Kram

Men körde du bara embryo då? För i självaste det här med Blastocyst så ingår redan assisted hatching och vi tog embryoglue jag fick fragmin istället för trombyl och predisonol är väl kortisonet? Det hade jag det med! Jag hade allt men min kropp stötte bort det ändå! Vad ska de kunna göra annorlunda nästa gång då? Jag måste helt enkelt ta dessa immunologiska prover för att se om något är fel. Jag tror att jag gjorde en hysto innan jag blev gravid med den lilla som dog. Han gick in i livmodern och fyllde den med vätska och kollade om där fanns polyper etc. Då hade jag ett pyttelitet veck, men jag blev gravid och fick behålla henne tills hon dog i magen. Vad som är fel nu vet jag ej. Kanske är socker som är fel!? Fast mitt socker låg bra när jag kollade i sommeras. Inget fel på tsh 0,76 innan jag började med hormoner och 1,1 vid ET. Vad mer kan vara fel på en?
  • Frazze

Min gyn här i Sverige tycker absolut INTE att jag ska ta fragmin nästa försök. Han är verkligen emot det! Jag får väl ljuga och säga att jag inte gör det då!? Sen så tog jag bara 10mg prednisolon denna gången. Kanske skulle ta mer nästa gång då eller? Blää de smakar ju vidrigt!!!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga