• Frazze

AVA klinik i Riga

Cice skrev 2015-09-15 13:14:45 följande:

Hej,

Grattis till er kämpare !!! Ni ger mig  hope.

Jag hoppas att det  går bra, att jag hoppa in här o ställa några frågor. :)

Jag är ny här, men det är några av er som känner mig från annan tråd.

Jag har precis fylld 46 år, och jag är gravid  mha kostförändring, reflexologi akupunktur, samt  Moxa behandling ( Moxa används som en kompletterande behandling till akupunktur. Det är en värmande teknik som framför allt används i stärkande och smärtstillande syfte. Man använder också moxa vid för lite Yang i kroppen ).

Hur länge ska man använda pravidel / Norprolak ( medicin mot förhöjd prolaktin ), när man blir gravid ?

Jag testade positiv i Cd 26 igår. Jag  har en tid hos min neurolog nästa vecka, och jag bhvr lite mer kunskap för att bemöta hans kritiska omdöme ( han tycker att jag är för gammal för att skaffa barn.)

Vilka kosttillskott använder ni ?

Tack så mkt,

Cice

Hej och välkommen till tråden! Tyvärr kan inte jag hjälpa dig men det finns en tråd som heter söker framgångshistorier trots lågt amh. Där har de diskuterat det där minns jag. Tyvärr inte så aktiv längre då alla blivit gravida och fött barn, men försök!
  • Frazze

Kcb! Nu vet jag verkligen vad fragminsprutor är för något, ska själv ta dem nu tills jag vet inte när. Vilken undetbar coctail av piller man ska ta varje dag då?! Jag blev totalt knockad av utrogesten och slocknade som ett ljus på planet ifrån Riga. Hur ska detta gå med skolan om det nu tar sig? Lilla jag sitter där och snarkar på lektionerna kanske?

Vet inte om jag inbillar mig eller om jag faktiskt känner lite mol nere i magen redan! Måste vara inbillning pga ren vilja!

• Frazze
    weeme skrev 2015-09-15 21:03:08 följande:

Grattis igen Frazze, nu är det fortsatt tumhållning. Jag kan säga att jag inte var på topp på jobbet så länge jag tog utrogesten, som att skåpssupa ungefär (kan jag tänka mig, har inte testat att skåpssupa dock!!). Hemma slocknade jag, dottern fick leka själv. Köra bil var det inte tal om! Men- VÄRT DET!!!!

Grattis Cice, men har inga råd att ge..

Hahahaha! Jag mådde mycket bättre efter dagens andra intag i alla fall. Efter första så var jag ju vinglig och snurrade runt som om jag var hög på kokain (aldrig testat) men som jag föreställt mig att det är. Däckade och sov bättre än någonsin på planet mellan Riga och Helsingfors. Vi får väl se hur det går i skolan och hur jag ska ta mig dit.
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-16 09:26:40 följande:

Grattis till toppenutdelning! Håller tummarna!

Ett tips när du tar sprutorna: Ta tag i skinnet och "dra" det lite åt sidan innan du sticker! Spruta in allt och vänta några sekunder, dra sedan ut halva och vänta några sekunder till innan du drar ut sprutan helt. Nu släpper du "draget" i skinnet. På det sättet lägger sig fettet (om du har något, själv har jag lite för mycket..) och skinnet som ett lock över sicket och det "rinner" inte ut något och man får inte blåmärken så lätt! Fick det tipset av en kollega som har jobbat på Strokeenheten på Karolinska (De ger sådana sprutor många gånger per dag..). Man brukar annars prata om att man får en fragminsmiley runt naveln, men jag tycket att jag har klarat mig väldigt bra från blåmärken med den här sprutmetoden! (Några får jag, men inte så mycket som jag fick innan det här tipset!)

Jag har blivit ordinerad till minst v.12, så jag har minst någon månad kvar.

Ok! Tack för tipset! Ja den är lite konstig den där sprutan tycker jag! Efter att ha tagit ex antal sprutor menopur och ovitrelle och vad än de nu är då har jag knappt några blåmärken fått alls. Nu så har jag en efter var spruta! WHAT??? tänkte jag först, men nu så ska jag testa ditt förslag imorgon. Vet inte, men jag tycker nog att det molar lite i ljumskarna! Kan det göra det? Känns lite i magen men inte mycket. Bara att hålla tummarna för att allt gått bra.
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-16 17:17:37 följande:

Det enda jag tänkte på var att jag hade ont i äggstockarna (tror jag). Det var väl den enda känslan de första dagarna som skilde sig från när det inte lyckas (Har ju 4 minus och 4 plus i bagaget), men det var första gången jag kände just det.. Men det kan ha att göra med mina två halvstora endometriom jag har på äggstockarna.

Det som gjorde att jag började misstänka att det kunde ha lyckats var att jag började bli så evinnerligt kissnödig och sprang på toa stup i kvarten, och att jag blev väldigt varm. Så har det varit vid 3 av 4 plus (men inte vid minus), fast den första gången tänkte jag inte så mycket på det...Men de upplevelserna började komma någon dag innan testdag. Tror att man kan skylla dem på HCG och en kombination av HCG och progesteron.

Min erfarenhet är tyvärr så att de flesta sakerna man känner innan testdag kan lika gärna vara progesteronet som luras, speciellt om man tar höga halter. Men jag vet hur svårt det är att inte gå och känna och hoppas att det är något som inte är lur från tillförda hormoner, så jag tänker inte råda dig att sitta lugnt i båten och vänta, för det klarar jag själv inte av fullt ut än, men det blir lättare för varje gång...

Själv är jag nu totalt vettskrämd inför UL på fredag. Insåg tyvärr för någon dag sedan att alla mina 3 missfall har upptäckts (på UL) på fredagar och stötts ut av sig själv en vecka senare (på fredag) plus att både min pappa och mormor dog på fredagar, så jag är lite skrockfull eller vad man ska säga där... Men jag försöker peppa mig att det är ändrat nu, för jag fick positivt HCG på en fredag, så mina dåliga fredagar är borta!

Jag känner lite stret och sträckning i ljumskarna och ja runt äggstockarna, men annars inget. Tar du dina uteogest vaginalt? Jag har än så länge tagit dem oralt och är hög som ett hus för det mesta. Blir man hög om man tar dem vaginalt?

Jag ska hålla tummarna för dig på fredag. Det måste ju vara din tur någon gång precis som för oss. Hur gammal är du? Har du några barn innan? Jag försöker hålla modet uppe fast det är svårt. När jag blev gravid förra gången så fick jag värk i livmodern och brösten gjorde så ont att jag inte kunde sova knappt.Tyvärr gör det att jag förväntar mig samma symptom nu och detta 2 dagar efter insättning. Men än så känner jag inget mer än lite sträckande emellanåt. Jag vill så gärna vara gravid och få min bebis. Orkar inte vänta längre! Håller tummar och tår på fredag, turen måste vända någon gång!
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-16 20:02:16 följande:

Jag har aldrig tagit progesteron oralt p g a att kliniken avrått p g a biefekterna. De funkar tillräckligt bra vaginalt.

Jag är 39 och har inga barn sedan tidigare... Vi har försökt nu i snart 4 år, och det är frustrerande när man börjar tvivla på att det någonsin sia funka...

Ont i tuttarna känner jag igen... Det kom efter plusset... Och jag har det mer eller mindre hela tiden nu!

Jag kan tänka mig att ta den oralt på kvällen då man sover fantastiskt gott. Har aldrig vart så hög någonsin! Känns som man kört Irländsk julafton one to many times på alldeles för mycket alkohol. Men på dagen så behöver jag nog ta dem vaginalt. Ska fråga Jelena imorgon.

Skönt att du äntligen fått ett plus! Jag önskar dig verkligen all lycka nu. Det får mig att inte ge upp hoppet om att en dag bli mamma då. Jag hoppas ju att det tatt sig nu, men vi får ju se. Har väldigt lätt för att ge upp med en gång.

Men nästa gång så behöver jag ju inte invänta en donator utan det är bara min förberedelse då. Då är det väl bara procren och progynon tills slemhinnan är redo? 1 månad ca!
  • Frazze

Aha! Är det så man gör då!? Då känns det mycket bättre med ens. Och det tar inte sån förbannad tid då heller. Då kanske vi hinner en omgång till i år innan Dec då!? Ruvardag 3 och jag känner absolut nada! Hoppet har börjat att överge mig och jag har hamnat i förtvivlan om att det är något fel på mig och inte mina egna ägg. Men men! Vi har 6 omgångar kvar på äd efter denna turen. 11 fina blastisar i frysen, så möjligheten finns. Tack du underbara donator som gav oss så många blastisar.

• Frazze
    Kcb skrev 2015-09-17 10:55:45 följande:

Det är så jag har gjort i alla fall, och det är JÄTTESKÖNT!! Både fysiskt och förvånande nog psykiskt. Jag är mindre orolig och inkännande med min kropp ju mer naturlig cykel jag har..

Än är inte hoppet ute... När har du testdag?

Ska testa den 28 tror jag. Ska i alla fall kolla hcg då. Men om man får minus på stickan, är det ens värt att kolla hcg då?
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-17 13:02:04 följande:

Ett HCG-blodprov är ju alltid känsligare än urinprov, så om du har låga nivåer av HCG, så kan det vara att urinen inte i tillräckligt hög koncentration då. Jag har tagit blodprov för att slippa fundera på om det kanske är låga nivåer eller inte...

På IVF-kliniken som jag har gått hos i Sverige har man bara tagit urinprov, men då har testdag varit nästan en vecka senare än vad jag hade testdag i Riga. Men de gånger som det inte funkade så har jag fått mens innan testdag, så då har urinstickan bara varit att konfirmera att det inte har funkat..

Ja jag känner inget alls än! Bara magen som rasat ihop lite pga alla progesteron och vad än det nu kan vara. Det roliga är ju att första dagen och ja andra dagen så blev jag ju precis totalt knockad av Utrogesten. Nu känner jag inte ens av den! Det är väl på kvällen som jag blir lite sömnig, men första dagen däckade jag och sluddrade som en heroinberoende typ. (Aldrig testat, men så som jag uppfattat det) får maila Jelena igen och fråga. Hon skrev att om det inte tatt sig så kan vi börja stimulera "direkt" men jag ska be om att slippa stimulera. När du kört på med procren och progynon och du fått minus, hur har din mens vart efter det? Har den kommit som den ska månaden efter el har den diffat?
Svar på tråden AVA klinik i Riga