Kcb skrev 2015-09-16 17:17:37 följande:
Det enda jag tänkte på var att jag hade ont i äggstockarna (tror jag). Det var väl den enda känslan de första dagarna som skilde sig från när det inte lyckas (Har ju 4 minus och 4 plus i bagaget), men det var första gången jag kände just det.. Men det kan ha att göra med mina två halvstora endometriom jag har på äggstockarna.
Det som gjorde att jag började misstänka att det kunde ha lyckats var att jag började bli så evinnerligt kissnödig och sprang på toa stup i kvarten, och att jag blev väldigt varm. Så har det varit vid 3 av 4 plus (men inte vid minus), fast den första gången tänkte jag inte så mycket på det...Men de upplevelserna började komma någon dag innan testdag. Tror att man kan skylla dem på HCG och en kombination av HCG och progesteron.
Min erfarenhet är tyvärr så att de flesta sakerna man känner innan testdag kan lika gärna vara progesteronet som luras, speciellt om man tar höga halter. Men jag vet hur svårt det är att inte gå och känna och hoppas att det är något som inte är lur från tillförda hormoner, så jag tänker inte råda dig att sitta lugnt i båten och vänta, för det klarar jag själv inte av fullt ut än, men det blir lättare för varje gång...
Själv är jag nu totalt vettskrämd inför UL på fredag. Insåg tyvärr för någon dag sedan att alla mina 3 missfall har upptäckts (på UL) på fredagar och stötts ut av sig själv en vecka senare (på fredag) plus att både min pappa och mormor dog på fredagar, så jag är lite skrockfull eller vad man ska säga där... Men jag försöker peppa mig att det är ändrat nu, för jag fick positivt HCG på en fredag, så mina dåliga fredagar är borta!
Jag känner lite stret och sträckning i ljumskarna och ja runt äggstockarna, men annars inget. Tar du dina uteogest vaginalt? Jag har än så länge tagit dem oralt och är hög som ett hus för det mesta. Blir man hög om man tar dem vaginalt?
Jag ska hålla tummarna för dig på fredag. Det måste ju vara din tur någon gång precis som för oss. Hur gammal är du? Har du några barn innan? Jag försöker hålla modet uppe fast det är svårt. När jag blev gravid förra gången så fick jag värk i livmodern och brösten gjorde så ont att jag inte kunde sova knappt.Tyvärr gör det att jag förväntar mig samma symptom nu och detta 2 dagar efter insättning. Men än så känner jag inget mer än lite sträckande emellanåt. Jag vill så gärna vara gravid och få min bebis. Orkar inte vänta längre! Håller tummar och tår på fredag, turen måste vända någon gång!