• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • leia83

tea: Guuud vad underbart stort grattis. Hur många försök har ni gjort?
    Jag hoppas verkligen att allt går bra.

Nu håller vi tummarna för at vi andra också får ställa oss till gravid skaran snart 

• The75

Hej

Tack för lyckönskningarna hoppas mina "letter" beslutar sig för att stanna i 9 mån nu bara

Leia83 det här var vårt första fösök så jag är lite chockad vi hade räknat med att det skulle ett par försök innan vi lyckats bli gravida,så ingen är gladare än jag :O)

Gravid efter ET 19 juli Ava Riga
  • The75

Hej

OT måste säga att jag tyckte Riga var en mycket trevlig stan när vi kom dit gick vi längst kanalen hela vägen in till stan strosa runt lite i gamla stan innan vi gick tillbaka till kliniken efter vår ET gick vi sakta tillbaka in till stan och forts titta dom har verkligen försökt göra stan vacker med alla blommor och små statyer och bäst av allt saker och ting är på gångavstånd från varandra :O) 

• ungkvinna81

Hej:)

jag är på spår igen och börjat med min progynon tabletter, jag har även börjart med folsyra tabletter :)
    Jag känner  mig såååå nervös inför FET .... det var inte så trevligt med ingrept jag vill inte ens tänka på det få då få jag panik... jag måste skriva tillmin sjuksköterska så hoppas de kan hjälpa mig ... 

• The75

Hej
    Ungkvinna81 kul att du är på G igen håller tummar och tår för dej, när är det dax? jag knaprar fortf progyron och tar mina Cirone 2 gånger så här händer inte så mycket!

Är det någon som vet vad progyronet gör för nytta efter ET?

• ungkvinna81

Hej Tea75:D

Tack så hemskt mycket:) jag tog kontakt med AVA och vi bestämda 3sep men mer detaljer får jag efter mitt andra ultraljud.

Vad är Cirone? är det antiinflamatorisk läkemedel? jag fick en annan som börjar någonting med bokstav D... o jag lärde mig från första gången jag måste undvika sjuka människor eftersom jag drabbades av halsflus pga detta LM försvagar immunförsvaret och sjukdomar kan påverka graviditeten har jag läst någonstans.

Va kul ... när får du veta om du hat tvillingar? efter hur många dagar efter ET kan man höra hjärtslaget?

• The75

Hej

Cirone är progesteron som min gyn här hemma skrev ut!

Vi ska ringa till gyn och få en tid efter den 26 för att vara på säkra sidan man vill ju inte gå dit och inte få se något hjärta Dr Violeta sa att vi skulle gå efter den 19 så vi väntar bara några extra dagar :O) så man kan nog se hjärtat redan den 19 dvs 31 dagar efter ET

• Igor

Hej
    Har läst på någon sida att från och med 5:e graviditetsvecka ska man kunna se hjärtat slå på ultraljudet. Dvs redan 3 veckor efter ET eller 21 dagar.
    Ska på ultraljud på måndag och hoppas då att få se hjärtat slå. Är då i vecka 6 + 6.

Svar på tråden AVA klinik i Riga