AVA klinik i Riga
Här är det fortfarande stiltje. Har fått tid till Huddinge den 1 november och remiss till endometrioscentrum som har 3 månaders väntetid.
Frustrerande och väldigt stressande. Har hamnat i nåt sorts moment 22...
Här är det fortfarande stiltje. Har fått tid till Huddinge den 1 november och remiss till endometrioscentrum som har 3 månaders väntetid.
Frustrerande och väldigt stressande. Har hamnat i nåt sorts moment 22...
Tistel: åh hjärtat, vad vi kämpar. Dumma slemmhinna:( Det här med surrogat, kan vi ta reda på saker tillsammans? Jag är oxå intresserad...
Kram!
Tistel: Toppen, då kan jag oxå fylla på lite med det jag vet..
Sissan, kan många hotell, beror på vilken klass på hotellet du vill ha. Monica säger de flesta är finast. Vi bodde på domina som är helt ok och man får rabatt för att man är patient på AVA. De ligger väldigt nära kliniken.
Jag har rest både över dan och bott där i en vecka. Så Riga kan jag verkligen ut och in;)
Tack Sissan. Det var rart av dig <3
Välkommen skrutten och lycka till!
Grattis ynklan!
Ja, kämpar gör man verkligen..Nu har jag varit till HS och är uppsatt på väntelista på operation. Man måste in och rensa min endometrios och mina enorma cystor som nu är 8 cm i diameter.
Väntetid till operation 2 mån = jan
Väntetid för läkning 1-2 mån= mars
Behandling 1-2 mån = MAJ
Va faaan då..Men suck...
Uppdaterar listan
På gång:
Tistel - FET september/oktober
Bollan -ET prel 7/11
MrsCelan - 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 - 2012
Smugs - ET prel 24/11
Sissan - första besöket på AVA 23/11
Ruvare:
Skrutten04 (ET 24/10) -testdag 7/11 + 9/11
Bollan: Håller med de andra. Det är bara positivt att äggen växer till sig fint på längre tid. Det var samma för oss...
Så är det ju när man gör IVF (har ju gjort några st) så det är vanligare än vad man tror. Var inte orolig! Kram!
mamsen2010: Jag har både sammanväxtningar, endometrios och cystor och har gjort 5 ivf och några fet och 3 ÄD. Dock har jag inte fått nåt plus.
Jag snor listan från min egen blogg:)
IVF - In Vitro Fertilization/provrör
ÄL - Ägglossning
ÄP - Äggplock
ÄD- Äggdonation
ET - Embryo Transfer/äggåterföring
FET - Frozen Embryo Transfer/frysåterföring
TD - Testdag
VUL - ultraljud
BIM- Beräknad inte mens
Skrutten: Man behöver inte ligga ner. Man kan ta i andra "änden" på tex dagen och där fram på morgon och kväll. Man kan lika gärna sitta upp och det räcker med 5 min. Kroppen hinner ta upp det den behöver ändå.
Håller tummarna Bollan för ET!
Hurra Bollan! Grattis! Nu håller vi tummar och tår! <3