• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • leia83

Nu på fredag är det dax :) Mrscelan: jag bokade flyg efter mitt sista vul. Jag ska bo på Hotel de rome. Tänkte skämma bort mig med spa behandlingar på kvällen :)

• LinaEm

Leia: Vad kul att du ska bo på Hotel de Rome! Där bodde vi också alla dagar mellan ÄP och ET! Det är jättemysigt där och läget är perfekt!

• T1979
    WildaMathilda skrev 2011-05-11 18:56:44 följande:
    Kul att det är dags för dig snart!
    Det beror helt på om allt ser ok ut för dig och om donatorn är redo för ÄP det datum du fått. Datumet är preliminärt ända till bara några dagar innan. Det är då donatorn kollas om hon är "plockfärdig".
    Jag gick också på akupunktur men blev sjuk någon vecka innan vi åkte så jag kunde inte fortsätta. Och jag har inte tagit upp det igen efter att vi kommit hem. Men jag har ingen aning om det är bra att fortsätta efteråt eller inte tyvärr.
    Lycka till på ET! Vilket prel.datum har du fått?
    23/5 ÄP och 26/5 ET, men jag fick precis mail från AVA att donatorn har ultraljud nästa vecka och då får vi veta mer. Mitt sista ultraljud såg bra ut, så nu är de väl bara och vänta, inte direkt min favoritsysselsättning, men de får väl gå..
  • Siv77

VUL nr 2 idag = 10 mm tjock hinna Drömmer Nyfiken på när vi kommer iväg...

• von Hiram

Leia - så himla skönt att det ordnade sig för dig!!! Lycka till!

Mitt "problem" (om det nu är något problem) är det motsatta: VUL idag visade på 8,5 mm hinna, men ET beräknad till först 30 maj utan någon annan speciell anledning mer än att hamna i synk med donatorn. Sista mens startade 1 maj, så det blir ju på dag 30!!! Progynon-start 3 maj. Fler som hört om ET så sent som dag 30 -  Eller nåt annat att klokt att säga i frågan?

• Fröken Bus

Hej Von Hiram,

När jag gjorde ET i december på EGV var det 29 dagar efter mens. Blev gravid, men fick missfall. Vad säger kliniken?

Har nu gjort FET i måndags, spännande.

Lycka till!

Fröken Bus

• BollanB
    T1979 skrev 2011-05-11 16:20:50 följande:

Vet att ni avhandlat de mesta här redan, men nu börjar de närma sig för mig och jag undra hur vanligt det är att de håller datumet de sagt från början på AVA i Riga, någon som har erfarenhet om hur de brukar vara för ET?  Tänkte också hör med er som gör akupunktur innan, är de något som ni fortsätter med efter, vet ni om de finns några fördelar med att fortsätta? Ska på min första akupunktur tid i veckan, känns lite nervöst bara de...

Jag har gått på akupunktur ca 1 g/vecka under någon månad.
    Igår, torsdag, var jag min sista före FET som blir på tisdag.
    På AVA får jag akupunktur precis före och efter insättandet.
    Sedan skall jag ha en behandling till det blir på fredag efter insättandet.

Min akupunktör rekommenderar detta upplägget...så man får väl hoppas att det är bra!
  • leia83

Alla våra pluttar dog :( jävla typiskt. Ligger på Hotel rummet helt ensam och känner mig mega deppig. Ska till egv och få donerade embryon senare. Nu börjar vi tro att det är något fel på min man också

• lyckligtlottad1982

Leia 83: blev helt kall av att läsa detta. Är då oerhört ledsen för din skull. Efter denna tuffa resan hit får ju detta inte hända! En stor kram till dig!

Svar på tråden AVA klinik i Riga