• Frazze

AVA klinik i Riga

Hej alla! Jag är ny i denna tråd. Efter 3 misslyckade ivf försök här i Sverige och ett amh på 0,2 så har vi bestämt oss för att genomgå äggdonation i Riga. Vi har fyllt i papper och skaffat fram de flesta papper som de vill ha. Har tänkt att ringa dit idag lr imorgon för att ställa lite frågor, några tankar och förslag på frågor? Det är så mycket som snurrar i huvudet att man inte riktigt vet något längre. Vore tacksam för alla inputs man kan få!

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-06-11 20:11:08 följande:

Hej frazze, ställ alla frågor ni har. Ocensurerat. Finns inga dumma sådana. Kopplat till din historia, orsaker till barnlöshet, osv.

Jag ringde härom dagen och ställde en massa frågor. Om jag kommer på nåt nytt så ringer jag bara igen. Alla papper är ivägskickade och om allt går som planerat så beräknar de et i början på september. Åh vad jag längtar!!!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-06-13 12:43:50 följande:

Hej alla kämpare!

Tyvärr är jag tillbaka i tråden igen efter att ha förlorat vår prinsessa efter flertalet fel under förlossningen...

Att vara änglamamma är tufft!! Otroligt tufft men ett syskon ska det bli!!!!

Nytt ÄD ska göras så snart min cykel kommer igång igen. Det blir på samma klinik som tidigare dvs. AvaClinic i Riga.

Jag kommer att köra samma upplägg som när jag blev gravid:

Prednisonol och Trombyl

Akupunktur före och efter återföring

Assisted Hatching

Embryo Glue

Nu vet man ju klart inte om det var detta som gjorde mig gravid men det är klart att man tror!!!

Jag beklagar verkligen sorgen!

Själv blev jag gravid mitt första ivf försök, men hon dog i min mage i v24. Jag känner din sorg men oxå ditt hopp att lyckas igen. Vi börjar nu i juli med vår äd resa och hoppas verkligen att det blir vår tur att äntligen bli föräldrar nästa år. Lycka till med er resa men glöm inte att sörja färdigt först bara! Styrkekram från mig!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-06-13 22:00:01 följande:

Sorgen måste ta sin tid, ni har helt rätt och det ska den få göra! Vi har förlorat vår underbara dotter som varit så efterlängtad!!

Hon blev endast 6 dagar. 6 dagar av hopp och förtvivlan! 6 helvetes dagar där vi var mer döda än levande...

Detta kommer klart att ta tid, vi kommer aldrig att glömma, vill inte glömma utan måste bara lära oss leva med det.

Längtan till ett barn är så stort och därav kraften att fortsätta kämpa!

Vi lovade dessutom vår dotter innan vi stängde respiratorn att hon skulle få ett syskon!!

Pga sugklocka (som kunde undvikas med akut kejsarsnitt) fick hon en blödning i huvudet med efterföljande problem med njurar och lungor...

Fel:

Igångsättning med Cytotec på fel sätt dessutom

För lite personal

Stressad läkare

Sugklocka som släppte för många gånger

Lindade huvudet för sent

Ja, lite av felen uppradade ovan!

Var pålästa, var på och släpp inte garden förrän bebis ligger på bröstet med lugn andning...

Vi har många varför och om frågor...

Varför bad vi inte om planerat kejsarsnitt?

Varför sa vi inte nej till Cytotec och sugklocka? Varför skrek jag inte om akut snitt? Mm mm

Frågor som är helt onödiga såklart!!

Det är så fruktansvärt hemskt att tänka sig att en sådan här sak kan hända i vårt land i denna tid. Vart har vår proffisionella sjukvård tagit vägen? Detta är saker som man kan tänka sig händer i U-länder bara för att inte resurser finns.

Jag blir så fruktansvärt ledsen av att läsa det du skriver, jag finner inte ord för hur ledsen jag är!

När vår lilla prinsessa dog i magen så tror man ju att det är det absolut värsta som kan hända, men tydligen så finns det värre saker. Man känner sig inte trygg med sjukvården längre tyvärr.

Vår lilla flicka hade en utväxt ur knät som vi tror brast och gjorde att hon sakta förblödde. Jag hade mycket blod i fostervattnet sa de.

Det har snart gått ett år sen hon föddes och vi har kört våra två sista gratis ivfer efter det men inget har hänt. Nu tänker vi köra äd och hoppas på att det går bättre! Men vi funderar på att beställa (om vi nu blir gravida då förstås) planerat kejsarsnitt så att detta inte kan hända igen.

Har du barn sen innan eller var hon oxå er första?

Även om dorgen är stor så är det skönt att läsa att hoppet finns kvar och även kämparglöden! Man måste ha det för att orka leva vidare. Kram
  • Frazze

Sådär! Nu har jag fått recept på alla grejer jag behöver inför äd. Procren, lutinus och progynon. Nu längtar jag till mensen i Juli så att jag får börja med min behandling! Hoppas bara att det funkar på första försöket.

Hur många här har redan gjort äd? och hur många av er lyckades på första el andra försöket?

Jag har kollat mitt blodsocker som låg bra. Mitt tsh låg på 0,76 så det är väl bra antar jag. Är det något mer jag behöver kolla upp?

• Frazze

Jag kör med Letrozol denna månaden och hoppas givetvis att slippa äd, men realisten i mig vet bättre. Men så hoppas jag oxå att den ska skhuta upp min mens i Juli ytterligare några dagar så att mitt första ul sker när min gyn kommit tillbaks från sin semester. Alla gyn i ett län borde komma överens när de ska ha semester så att det inte sker samtidigt. De borde tänka på oss i nöd

Är det någon som blivit gravid på sitt första försök här? Eller på sitt andra? Jag försöker att köra mitt immunförsvar i bott så att man är mottaglig för allt nu. Verkar som att man hellst ska vara döförkyld el nåt när man kör ET el FET, så det jobbar jag hårt på nu????

• Frazze

Jag kollade in kalendern på mobilen nyss och då började hjärtat att dlå lite hårdare och fortare. Jag ska ju ha mens snart och sen är det ju bara att invänta dagen då jag kör igång med nedreglering inför äd! Ojojoj vad tiden går fort.

Grattis till dig missne! Underbart när man få se bevis på att det är något där inne.

Rosen 76 jag tycker att du har gjort ett bra val. Då vet ni ju i alla fall att det har blivit barn förut.

Jag trodde att alla donatorer var tvugna att ha fått barn innan!? Konstigt!?

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2015-07-06 10:39:38 följande:

Slutade amma tvillingflickorna 2 månader innan syskonförsök.

Tvillingflickorna var drygt året när syskonförsöket gjordes-idag två tvillingpojkar på snart 1 månad!

Grattis! Det låter ju helt fantastiskt att få två tvillingpar! Lyckliga du
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2015-07-06 22:42:57 följande:

Jag är otroligt tacksam över mina två ED tvillingpar nästan för bra för att vara sant värdesätter verkligen att jag fick möjligheten och försöker njuta varje dag med dom!

Jag förstår det! Efter att ha förlorat vad som skulle bli vårt första, så känns 4 barn som en hel dröm! När vi åker till Riga så ska vi oxå sätta in 2 embryon om det nu blir så att vår donator får fram så att det räcker till. Jag hoppas så på att det går vägen. Hur många försök gjorde ni innan du blev gravid? El tog det sig ditekt?
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-07-08 15:20:42 följande:

Fick alla mina provsvar idag inför nästa ÄD. Tsh på 3,5 kändes högt?!?

Låg på 2,5 sista behandlingen... Kanske läge med Levaxin?

Jag trodde att det var fsh som jag testat, men det var tsh. Mitt tsh låg på 0,76 och vet inte om hon sa det fria? T4 alltså låg på 11 vet du om det är bra? Får panik för minsta lilla nu! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Hämtade ut mina grejer från apoteket idag fastän att mensen är typ 2 v bort och sen ca 20 dagar på det. Men det är väl bra att vara förberedd
Svar på tråden AVA klinik i Riga