• LinaEm

AVA klinik i Riga

Hej!

Hur lång tid tog det för er innan ni fått svar från AVA i Riga när ni mailat första gången? Jag mailade dem förra veckan och har inte fått svar än. Har jätteproblem med min mail och undrar om det är därför eller om det är för att de inte hunnit svara! Vill ju inte ringa och vara för otålig! 

• LinaEm

Tack alla för svar! 

Jag mailade via deras formulär på webbplatsen, men det gick inte lika fort för dem att svara mig som det gjorde för er! Fick dock svar i dag, så nu är jag lugn igen! 

• LinaEm

Grattis leia83!Glad Håller tummarna att allt går bra! Hur beslöt du dig för att sätta in två?

• LinaEm

Oj, jag skulle bli jättenervös av att ha två små i mig! Tänk om det verkligen kommer ut två!! 

• LinaEm

:) Jag tycker ändå det är modigt med två embryon!

En fråga till alla er som redan varit i Riga, har ni vaccinerat er (med typ Twinrix) innan? Jag läste någonstans att det är bra att göra det innan man åker till Lettland, men det kanske bara gällde när det var utbrott av Hep A där för några år sedan? Någon som vet? Hur gjorde ni?

• LinaEm
    Asol skrev 2011-02-02 14:02:01 följande:
    Hej på Er Alla!

Är lite ny här i denna tråd.

Julie1, Jag har åkt över dagen till Riga. Och då har jag åkt själv för vi har en 4-åring hemma som behövs lämnas och hämtas från dagis. Det har funkat bra för oss.
    Nidras, Vad kul, vilken härlig present- Grattis.
    Leia83, Jag förstår vad du menar, även om hon vill så gärna att det ska "bita sig fast" så blir man ju lite skeptisk. Men nu får vi hoppas att hon har rätt. Min doktor på EGV sa att nu skulle vi få en pojke till under själva insättning.Det lustiga i det är att vi satte in 3 embryo och jag är gravid och har en pojke i magen. Så de säger lite "roliga" saker ibland. Vi är ju så mottagliga för allt de säger och värderar allt.
    jag håller tummarna för dig.

Stor kram till Er Alla
    Glad Vad roligt Asol! Jag har sett i en annan tråd att de tre senaste som fött efter ÄD har fått pojkar! Finns det någon teori om att ÄD ger fler pojkar? I så fall skulle det förklara att de på EGV var så säkra! Flört
  • LinaEm
    The75 skrev 2011-02-03 09:57:52 följande:
    Hej
    Angånde alla pojkar har jag hört att när man gör isic eller heter det icsi ja ja när man för in spermierna i ägget med en nål blir det oftast pojkar vet inte om det stämmer men det har jag hört och där av alla pojkar :0)
    Tror vi oxå kommer få en pojke :0)
    Spännande! Jag tänkte faktiskt på det själv! Eftersom "pojk"-spermierna rör sig snabbare och de väljer den spermie som simmar snabbast och ser piggast ut så är det ju ganska troligt att det blir en pojke av ägget! :)

Men när Leia berättade att bebisboken på AVA var fylld med pojkar och Asol berättade att hennes doktor var så säker på att hon ska få en pojke och nu vet att hon är gravid med en pojke så började jag fundera om de på kliniken själva väljer icsi för all befruktning för att få fram fler pojkar! Men så får de väl inte göra om spermierna mår bra?? I så fall vore det att sätta naturens egna lagar ur spel... Blir lite orolig...
  • LinaEm
    Memaja skrev 2011-02-05 17:18:29 följande:
    Du kan nog vara lugn. När jag var där i december och tittade i deras fotoalbum såg jag massor bild av små söta flickor. En som jag känner som var där fick tvillingar var av en var en flicka och en var en pojke. Och om jag inte missminner mig så hade AVA tidigare statistik på sin sida (som nu är uppdaterad till något som för mig är helt obebripligt) där jag tror att det stod att det var nästan 50/50 av könen på alla födslar.
    Tack snälla Memaja! Jag känner mig mycket lugnare nu inför det kommande besöket på AVA!
  • LinaEm

leia83: Ta det som ett gott tecken! Men jag tror att du också påverkas av hormonerna i vaggisarna, så det blir lite extra. 

Jag såg precis att det står på AVAs hemsida att man inte behöver åka dit första gången för första konsultationen, utan att man kan ta prover och ul hos sin hemdoktor samt få alla mediciner utskrivna i Sverige. Vad synd att jag inte sett det tidigare, är så flygrädd så det känns som en jättegrej bara att åka fram och tillbaka över dagen för konsultationen! Tipsar alla andra som inte hunnit på första besöket än!

• LinaEm

Tack snälla leia! Tyvärr tog vi obokningsbara biljetter, så det enda vi kan göra är att strunta i att åka... Men biljetterna kostade ändå över 4000:- så vi åker dit ändå. Sambon får hålla mig riktigt hårt i handen! Gråter

Svar på tråden AVA klinik i Riga