Inlägg från: Memoria |Visa alla inlägg
  • Memoria

Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?

hej,

Puffar vidare jag också. Var på Östra sjukhuset i Göteborg igår och fick precis konstaterat att jag hade rosacea. Läkaren där rekomenderade att jag skulle kolla upp IPL behandlingar också.

Hoppas på att få lite tips från sjukhuset. Någon som vet ifall det är någon som fått sådana behandlingar betalade?

• Memoria

Jag vet inte riktigt om det var något speciellt som gjorde att jag fick det. Sökte redan 2005 och har ätit mediciner mm sedan dess för lite olika saker. Ingen har varit säker på vad det har varit riktigt och med två graviditeter och dess emellan ammning i ett antal månader har gjort att tiden bara rusat iväg. Nu är jag inne på min tredje tetralysal behandling 2 x 300mg och det har lugnat sig lite. Fast stopplyckta är rätta ordet.

Jag drömmer verligen om att kunna gå ut och se ut som alla andra i ansiktet. Att inte undvika vissa människor för att jag just då inte har smink på mig. Det hade  varit lättare om problemet satt någon annanstans än just ansiktet.

Min läkare skulle kontakta mig ang lasern. Jag tror absolut inte att jag kan få det betalt, men då kanske de har ett ställe som de rekomenderar. Det handlar

• Memoria
    Gaby 01 skrev 2010-05-15 14:31:29 följande:
    Så har jag också tänkte flera gånger... just att man önskar att problemet satt någonannanstans. Men samtidigt så har jag börjat landa lite med åldern och känner att nog alla har vi något vi hakar upp oss på. Men visst har det hindrat mig i många situationer då detta ledde till en viss social fobi. Känns lite skönt ändå att man kan dölja det med smink och för mig så blir rodnaden mycket bättre av det, det är som om jag får ett skyddande lager mot väder och vind. Mat däremot blossar jag av bara jag tänker tanken. Dock inte kall mat. Konstigt det där. Hoppas du får det betalt. Jag har gett upp tanken på det, både då det skulle ta mig evigheter att hamna i systemet och jag känner att jag vill ha hjälp redan i höst. Har du fått acne med rosacean? Så fick jag när jag var som värst under första graviditeten, men nu har jag "fin" hud men den är väldigt röd och många ytliga blodkärl. Suck! Och tyvärr vill jag inte heller visa mig utan smink vilket är omöjligt i vissa situationer.
    Jo, jag får lite mer acne när jag är gravid och när det är vinter. Mat har jag inte märkt skall vara några problem. Alkohol kan bli lite festligt ibland, för då blir jag fläckig i ansiktet. Inte så party, så det är tur att man är lyckligt gift och inte står och raggar på krogen

Använder Lumines foundation, det är mineralsmink jag är jättenöjd med. Har testat så många dyra kurer under åren utan att veta vad jag skall tänka på. Som hudkräm använder jag bara miniderm som jag tar från barnen. Vad använder du för smink och hudkräm?

Jo, det är väl bättre med åldern. Är 31 och har många kilon som inte sitter så snyggt efter två barn. Mestadels mitt på magen...suck. Därför hade det känns som om det räckte. Behöver ju inte se ut som jag bränt mig i ansiktet också.
Svar på tråden Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?