• Gaby 01

Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?

Jag funderar på att göra det med laser i höst, jag har problem med ytliga blodkärl och rodnader i ansiktet främst på kinderna, men vill höra lite historier ur verkliga livet först innan jag lägger ner pengar på det.

Hur mycket problem hade du?

Vilken sorts laser användes på dig?

Var resultatet bra?

Hur ofta framöver ska man upprepa behandlingen?

Var gjorde du behandlingen? Klinik och ort och ifall du kan rekommendera stället.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?
  • Julutzi

Puffar, för jag vill också veta! Jag har mycket ytliga runt näsan som jag vill ta bort....

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Champagne

Det vill jag också veta Puffar lite

• Gaby 01

Julutzi och Champagne: Hur gör ni för att dölja problemet och förvärras det av vissa situationer.

Jag är jättekänslig för vind och tyvärr för mat. All mat, så fort jag äter så blir jag blossande röd. Förut syntes inga kärl, men nu (är 37) så blir de allt fler.
    Aptråkigt och faktiskt ett handikapp då man tänker väldigt mycket på hur andra uppfattar det.

Jag använder smink i de situationer som jag vill vara "säker", och har precis börjat testa ett finskt märke med cremer som ska dämpa rodnader och stärka ytliga kärl. Hittills så har jag sett skillnad på den allmänna rodnaden medan jag kan tycka att kärlen blir lite inflammerade. Pest elle kolera Men bara hållt på i 2 veckor så jag härdar ut 2 veckor till.

• k a t t a

Jag hade brustna blodkärl vid näsvingarna och tog bort dem med ipl. de försvann, det blev fint! Dock strök några fräknar med så jag skulle vara försiktig med att göra det i hela ansiktet om jag hade såna anlag (jag har bara sommarfräknar och fick två "fyrkanter" kring nosen som är helt fräkenfria). Tre gånger gick jag, tyckte upplevelsen var rätt obehaglig men det gjorde inte ont. Kändes som att nån smällde tomtebloss inne i huvudet på en ungefär. 

Vet en tjej som tagit bort acneärr med samma metod och blivit nöjd.
  • Gaby 01
    k a t t a skrev 2010-05-07 11:21:43 följande:
    Jag hade brustna blodkärl vid näsvingarna och tog bort dem med ipl. de försvann, det blev fint! Dock strök några fräknar med så jag skulle vara försiktig med att göra det i hela ansiktet om jag hade såna anlag (jag har bara sommarfräknar och fick två "fyrkanter" kring nosen som är helt fräkenfria). Tre gånger gick jag, tyckte upplevelsen var rätt obehaglig men det gjorde inte ont. Kändes som att nån smällde tomtebloss inne i huvudet på en ungefär.  Vet en tjej som tagit bort acneärr med samma metod och blivit nöjd.
    Åh, tack för svar! Vilken stad och klinik utförde du det på?
    Det finns ju en uppsjö i Sverige och jag tycker det är svårt att veta seriositeten och kunskapen hos dem. Man vill ju inte hamna hos någon som gör det värre då ansiktet är en så viktig del.
  • Champagne

Jag har miljontals små burkar och krämer som jag använder för att trolla bort mina kärl. 

k a t t a, får man fråga vad det kostade? Jag har runt näsvingarna och på längst upp på kinderna. 
  • mosterYster

Vad kostar det i Sverige?

• Gaby 01
    Champagne skrev 2010-05-07 11:33:43 följande:
    Jag har miljontals små burkar och krämer som jag använder för att trolla bort mina kärl.  k a t t a, får man fråga vad det kostade? Jag har runt näsvingarna och på längst upp på kinderna. 
    Ja, det är ett dyrt handikapp!!! Man lägger ut massor med pengar på något som man hoppas och tror ska fungera.

Här är en prislista från ett företag som jag tror att jag kommer använda mig av. De känns seriösa... men lite lustigt att man faller pga utformningen av hemsidan på nätet... farligt egentligen...

http://www.gamlastanslaser.se/index.php/priser-karlbristning
  • k a t t a

www.hvc.se

här gjorde jag det. Kan inte säga att jag tyckte att det kändes som ett superseriöst ställe, hon ville sälja på mig en "läkemedelsklassad" kräm bland annat för en triljon kronor. Jag sa "så bra, då går jag hem och läser om den i FASS innan jag slår till" "Assåååå den e ju inte läkemedelsklassad på deeeet sättet... eller assååå... vadå FASS?" *rökpaus*" typ... Men på det stora hela är jag ju nöjd, kärlen försvann efter tre gånger, det kostade nog ett par tusen men jag minns inte exakt (det var nog 3 år sedan)
  • Champagne

Men om man blir av med dem permanent så är ju priserna på den hemsidan inte så farliga.

Svar på tråden Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?