Inlägg från: k a t t a |Visa alla inlägg
  • k a t t a

Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?

Jag hade brustna blodkärl vid näsvingarna och tog bort dem med ipl. de försvann, det blev fint! Dock strök några fräknar med så jag skulle vara försiktig med att göra det i hela ansiktet om jag hade såna anlag (jag har bara sommarfräknar och fick två "fyrkanter" kring nosen som är helt fräkenfria). Tre gånger gick jag, tyckte upplevelsen var rätt obehaglig men det gjorde inte ont. Kändes som att nån smällde tomtebloss inne i huvudet på en ungefär. 

Vet en tjej som tagit bort acneärr med samma metod och blivit nöjd.
  • k a t t a

www.hvc.se

här gjorde jag det. Kan inte säga att jag tyckte att det kändes som ett superseriöst ställe, hon ville sälja på mig en "läkemedelsklassad" kräm bland annat för en triljon kronor. Jag sa "så bra, då går jag hem och läser om den i FASS innan jag slår till" "Assåååå den e ju inte läkemedelsklassad på deeeet sättet... eller assååå... vadå FASS?" *rökpaus*" typ... Men på det stora hela är jag ju nöjd, kärlen försvann efter tre gånger, det kostade nog ett par tusen men jag minns inte exakt (det var nog 3 år sedan)
  • k a t t a

vad jag har fått förklarat för mig så kan det i alla fall inte gå jättefel. Det värsta som kan hända är att de inte riktigt ger med sig. Men det är värt att testa tycker jag!

• k a t t a
    Champagne skrev 2010-05-07 12:03:47 följande:
    Haha, men vilka kommentarer! Hon var inte vidare påläst verkar det som...
    Tycker att det finns mycket sån "kunskap" i den branschen. Och jag älskar att bitcha lite Dyra schampon t ex (som jag älskar, ska inte säga annat) lobbas ju alltid för när man klipper sig för att "de innehåller ju nästan inget vatten så därför är de så dryga och extra bra". "Jahaaa", brukar jag svara och spärra upp mina oskyldiga blå. "Men det står ju här i ingrediensförteckningen att vatten är största ingrediensen...?"
    De ser alltid ut som fågelholkar, HAHAH
Svar på tråden Har du tagit bort ytliga blodkärl i ansiktet?