• LS 1976

Spraystart i maj (Synarela)

Kul att så många här på tråden ligger i samma fas. Intressant att höra om era erfarenheter. Själv väntar jag på att få börja med injektionerna på lördag, känns väldigt spännande. Har planerat uttag den 2 juli och insättning den 6 juli. Hoppas allt går bra med sprutorna så kroppen är redo till dessa datum, det är sista veckan KI har öppet innan semestern.

Jag är också lite nyfiken på hur ni andra har valt att göra med att berätta för omvärlden. Vi har än så länge endast berättat för några familjemedlemmar och respektive chefer. Just nu känns det skönt att kunna koncentrera sig på behandlingen i lugn och ro.

• LS 1976

Lycka till Toyota10! Känner igen det där med lång resväg. Vi har 55 mil att resa. Kommer åka dagen innan uttag och sedan stanna kvar till dagen efter insättning. Det kommer med andra ord att bli en långweekend i Sthlm. Har uttag på en fredag och sedan insättning på tis veckan efter.

Vi var lite i valet och kvalet med om vi skulle berätta för omgivningen vad vi håller på med eller om vi skulle hålla det för oss själva. Kommer nog att berätta för fler allt eftersom. Är väldigt tacksam för min underbara chef. Har inte varit några problem med ledighet för läkarbesök och provtagningar under utredningsperioden. Känns väldigt tryggt.

• LS 1976

JaneD: Jag har beräknad äggplock den 2 juli och insättning den 6 juli.

• LS 1976

JaneD: Hur känner du dig idag?

Loppi11: Hoppas dina besvär lägger sig snart. Man kan inte göra annat än tänka positivt och kämpa vidare...

• LS 1976

Toytota: Lycka till idag!

JaneD: Skoj att höra att allt gick bra igår.

• LS 1976

Hej alla! Nu är jag igång med mina sprutor, har tagit nummer 1 och 2 i helgen. Har gått hur bra som helst. Tog lite tid innan jag kunde ta nummer1 eftersom sambon envisades med att läsa hela bipacksedeln till injektionerna samt instruktionsboken för pennan man sticker med ;o) Känns skönt att ha tagit ännu ett steg i behandlingen. Är lite avis på er som ligger lite före mig men är samtidigt glad över att kunna ta lärdom av era erfarenheter. Lycka till alla ni som ruvar just nu...

Jag är 34 år och vi har försökt bli med barn sedan sommaren 2007.

• LS 1976

Loppi11: Ganska bra arbetsfördelning hos oss just nu, jag tar sprutorna och sambon tar hand om oroandet ;o) Skämt åsido så kollar vi båda att pennan är inställd på rätt dos sedan lämnar sambon rummet el tittar bort. Han gillar inte sprutor något vidare. Imorgon är det dags för blodprov och sedan får man invänta telefonsamtalet ifrån barnmorskan.

• LS 1976

Tog blodprov igår och ska behålla samma dos fram till måndag, att dosen inte höjdes får man väl se som ett gott tecken?!? Har nu tid för VUL på måndag.

• LS 1976

Jag var på VUL igår, hade 9 blåsor i lite blandade storlekar. Ska fortsätta med samma dos. Imorgon är det dags för Ovitrelle sprutan. På fredag kl 8.00 är det dags för ägguttag. Någon här som upplevt några biverkningar efter den sprutan?

• LS 1976

spattanjansson: Jag tror att tanken är att man ska få en mens efter ca 10 dgr. Jag började men synarela den 21 maj och fick sedan mens den 29 maj.

• LS 1976

Loppi11: STORT GRATTIS och Lycka till!

spattanjansson: Jag har fått en steg-för-steg förklaring för hela förloppet. Där står ganska bra vad man ska göra och vad man kan förvänta sig. Behöver man förtydligande brukar de flesta svaren finnas här inne på FL ;o)

• LS 1976

spattanjansson: Jag har inte haft några biverkningar varken av Synarela eller Puregon. Nu har jag precis tagit min Otrivellespruta. Får se om den ger några biverkningar. Nu har jag tagit vad spray och sprutor jag ska. Imorgon är det uppehåll och på fre morgon är det äggplock. Märkligt att det skiljer så mycket på vilken information man får. Jag hade ett långt samtal både med en gynekolog och en barnmorska. Inför varje ny del av behandlingen har barnmorskan hört av sig och informerat vad man ska göra.

• LS 1976

JaneD: Stort grattis till "plusset".

Imorgon har jag ägguttag kl 08.00. Känns lite pirrigt.

• LS 1976

Det är först imorgon fredag jag har uttag. Idag har vi tagit oss de 55 milen vi har till Ki Huddinge. Har tid kl 8.00 imorgon. Har fått låna en kompis lägenhet eftersom insättning är först på tisdag och vi inte gärna vill åka fram och tillbaka.

Toyota10: Trist att du fick minus på ditt test. Än lever väl hoppet dock okm du inte har testdag förrän nästa vecka.

• LS 1976

Hej alla. Då var äggen utplockade, det blev 5 stycken. Trist att det inte blev fler men man får vara glad för det lilla. Själva ingreppet gick bra. Det gjorde aningen ont strax efteråt men efter en exxtra värktablett åkte vi hem. Nu blir det till att vila resten av dagen.

• LS 1976

Idag fick vi samtalet vi inte ville ha. Inget utav mina 5 ägg blev befruktade. Nu blir det till att ta nya tag i aug när kliniken öppnar igen.

• LS 1976

Toyota10: KI Huddinge, gör dock vissa tester på RMC Malmö eftersom vi bor i Skåne.

• LS 1976

Jag hade inga direkta biverkningar av sprayen. Kände dock ett visst obehag i näsan upp till kanske 30 min efter jag sprayat. Tog Synarela under 4 veckor och tyckte nog att det blev mindre obehagligt med tiden. Känner du av några biverkningar?

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)