• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • JaneD
    Lillan15 skrev 2010-05-06 00:39:36 följande:
    Hej! Jag börjar oxå spraya med Synarela 12 maj. Sprut start 2 juni. Hoppas, ber och önskar att detta skall funka. Önskar mig en mars baby 2011. Lycka till alla!  
    Oj, det är ju precis som jag! Vad roligt, då kan vi följas åt dag för dag. :)
  • JaneD

För mig är det första gången! Hittills känns det inte alls. Förutom att det liksom känns i näsan drygt 30 min efter sprayning. Och det "smakar" sämre än vanlig nässpray. Det hur skumt hur man nästan känner sig besviken för att man inte känner mer, men å andra sidan sa BM att de flesta inte märker av några biverkningar alls av sprayen.

• JaneD

Jag går på Sophiahemmet i Stockholm. Och JA smaken är BLÄ, och idag (spraydag 5) kom jag på mig med att längta efter sprutorna! Det har jag inte gjort innan.

Känner ingenting alls (än) och eftersmaken är inte lika tydlig längre. I början tyckte jag att det kändes nästan frätande i näsan också men det är helt borta nu.

Kommer få börja med sprutor (Gonal-F) den 1 eller 2 juni.

Hejja oss!!  {#lang_emotions_laughing}

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-05-17 08:47:37 följande:
    Loppi 11: Skoj med fler som vill följas åt. JaneD: Skönt att höra att eftersmaken av sprayen verkar lägga sig med tiden. För mig som ska spraya i 4 veckor är det goda nyheter ;o) Ser fram emot att få börja spraya på fredag, känns som att det är då allvaret börjar. Även sprutorna ser jag fram emot, något man inte trodde tidigare. Skönt att ha fått provsticka sig själv hos barnmorskan innan, då vet man hur det känns och att man gör rätt.
    Jag fick provsticka i någon dyna, inte i mig. Men det gör inget, min man får kanske ta första och jag har ställt in mig på att jag SKA våga sticka mig själv, men kanske inte första. :)

Spraydag 6 idag för mig!
  • JaneD

Nope! Inget än. Kanske (men det kan också bero på extra hårt tryck på jobbet just nu) så är jag lite tröttare på kvällarna, men inte så det stör. Jag går helt enkelt och lägger mig den tid jag borde istället för för sent. ;)

• JaneD

Loppi 11: ja du vad ska man egentligen känna? Visst var jag lite tröttare under förra veckan och visst hade jag lite huvudvärk en dag veckan innan, men inte så att jag kan säga att det inte berodde på något annat som hände i livet... Jag utgår från min "vardagsform" och jämför. Däremot hade jag en fruktansvärd migrän i söndags (dag 12) som med största sannolikhet var en biverkning. Och ja, mensen kom dag 10 för mig, sent på kvällen, min mens brukar komma mitt på dagen och borde ha kommit någon dag tidigare enligt min cykel så jag var fundersam för ingen hade sagt till mig det där med dag 10, men det stämde ju på mig! Det är min första gång med ivf också.

Jag ska ta blodprov på tisdag (1 juni) och starta antingen den kvällen eller dagen efter med sprutorna. Bara en vecka kvar till sprutstart, det är verkligen som andra har sagt till mig att när man väl börjar spraya så går allt så FORT!

Härligt att få följas åt Toyota och Loppi, vi ligger ju nästan exakt lika i processen.
    Stor kram!

• JaneD

De sa till mig att blödningen kunde vara längre än normalt, men jag vet inte om den gjorde det för mig, någon dag kanske. Nu sitter jag här och ska ta första sprutan med Gonal-F men vågar inte!! Min man skulle ju göra det men han har inte kommit hem än. :(

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)