Ni som är mammalediga
kl 6-7 går vi upp efter att legat och myst lite i sängen
kl 7.30 ungefär är det dags för frukost
kl. 8.30 en halvtimmes lur
kl. 9.30 äter vi mellanmål
kl. 11.30 lunch
kl. 12 en två timmars lur
kl. 15.00 mellis
kl. 17 kvällsmat
kl. 17.30 tvätt och pyjamas
kl. 18.45 sängdags
Däremellan hittar vi på lite olika saker. Antingen busar vi lite, sjunger lite, städar lite (lilleman älskar att prata med dammsugaren), lagar mat... Just nu är lillemans favoritsysselsättning att upptäcka världen. Antingen sitter han i gåstolen eller hasar han på mage på golvet och bara upptäcker huset. Vill inte att jag stör utan vill helst pilla på saker och ting i lugn och ro. Otroligt fascinerande att titta på men man känenr sig "lat" som förälder som inte gör något men sätter jag mig jämte och pockar på uppmärksamhet bara ger han mig en blick och stuntar sedan i mig!
i höstas hade vi jättemycket men nu krockar nästan allt med sovstunden vid lunch men kyrkans barntimmar kommer vi gå på på torsdags förmiddagar och så försöker vi träffa någon föräldraledig mamma någon gång ibland men det är inte alltid det händer heller. Ibland åker vi och handlar mat eller bara går lite i butiker. Åker och hälsa på pappa på hans jobb.
än så länge är lilleman så liten att han är helt nöjd med det här men visst är det lite ensamt ibland.
Efter 18 umgås han med sin pappa intensivt i 45 minuter innan det är läggdags.