Inlägg från: V 77 |Visa alla inlägg
  • V 77

Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?

Moderaterna är mitt val. Jag tror på arbetslinjen och bra villkor för företag. Det är det som skapar Sveriges välfärd. Inte som (s) att ge morötter till de som står utanför arbetslivet. Det är skattebetalarna, de som arbetar som finansierar detta. 51 kronor per intjänad hundralapp går till skatt. Jag tycker att gränsen för längesen gått för längesen vad man ska behöva stå ut med som arbetande individ.

Jag är egentligen mycket för liberalismen, men FP är alldeles för mesigt i mina ögon. De borde nischa sig mycket mer för att kunna få fler anhängare och gehör för sina idéer.

• V 77

Det var någon som sa: Har man inte sympatiserat med socialdemokraterna före 30 års ålder så har man inget hjärta. Sympatiserar man med socialdemokraterna efter 30 år fyllda så har man ingen hjärna. :)

• V 77
    jaghopparhögt skrev 2010-05-04 21:08:55 följande:
    Nej så var det ingen som sa, gör om och gör rätt :)
    :)

Tur att jag inte citerade... Jag tror att det där kommer från någon film jag sett, sen har jag fritt tolkat det till svenska. Flåt.. :)
    SkåneP skrev 2010-05-04 21:10:59 följande:
    Sant. Gränsen går vid 18 års ålder ungefär.
    Ännu bättre... då röstar de inte rött i onödan :)
  • V 77

idiblon man kan vända på det med :)

Att inte prestera tillräckligt och förvänta sig att de som presterar ska betala mer och mer och mer, kontra att prestera och prestera och ge allt mer... Vem är girig/vill åka snålskjuts? Den som vill behålla en okej del av det som den faktiskt presterat för, eller den som förväntar sig att andra ska betala allt?

idag ryker minst 51% av bruttolönen, vad är okej att få behålla? 40% 20% ?

Det är redan idag alldeles för liten skillnad mellan att arbeta eller att inte arbeta för de allra flesta. Jag anser att det måste finnas morötter för dem arbetar och skapar välfärd.

• V 77
    laban1 skrev 2010-05-06 02:50:35 följande:
    Man kanske skulle ta och polisanmäla Mona för planering till grovstöld.
    Ännu en merit att sätta på sin gedigna lista!
  • V 77
    Jag tycker i grund och botten att marknaden ska styra. Om jag har en tjänst som t.ex. många andra kan utföra så får jag räkna med konkurrens och mindre efterfrågan på sikt när marknaden är mättad och således får jag konkurrera med antingen kvalitét eller pris för att få sälja.

Helt enkelt vad någon är beredd att betala för den tjänst jag erbjuder, alternativt köpa min produkt för blir värdet av aktuell prestation. 

Om efterfrågad tjänst innehåller spetskompetens inom ett visst område med få övriga aktörer blir värdet troligen högre.

Om min tjänst inte kräver förkunskaper alternativt om det finns många som erbjuder tjänsten blir värdet troligen lägre.

idiblon yes skrev 2010-05-06 20:25:08 följande:
    Ja, självklart. Men det finns andra aspekter av det hela också, exempelvis hur olika arbeten egentligen ska värderas.
Svar på tråden Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?