Inlägg från: Mummy |Visa alla inlägg
  • Mummy

Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?

Många tror att det enbart är de rika som gynnas av Alliansens politik. Om man ska se det rent ekonomiskt, så kommer vår familj få det sämre ställt med pengar. Vinner S skulle vi nästan gå back om maken jobbar kvar på sitt jobb. Både ekonomiskt och rent levnadsmässigt. Han är borta 11 timmar per dag på ett tufft jobb. Hinner träffa barnen nån timme på kvällen innan de lägger sig och inget alls på morgonen.

Sen är det mycket negativt som skrivs och vänds på också. Som tex det med att dödssjuka ska arbeta ihjäl sig. Varför tar inte folk reda på hur det egentligen fungerar när man blir utskriven från FK och att om man inte klarar att arbets blir man sjukskriven igen?

• Mummy

Dessutom blir väl tandläkaren dyrare om S vinner...Hmm...vi går nog back....

• Mummy

Förförra valet röstade jag på S. Men inför förra valet valde jag ett av de blå partierna. Hade trötnat på att Göran stod med sitt flin i TV och det enda han kunde säga om arbetslösheten var att "jobben kommer" och att "Vi höjer Akassan". Som arbetslös själv då var det inte vad jag ville höra.

• Mummy
    Freja10 skrev 2010-05-02 22:56:23 följande:
    Jag är inte moderat, men att säga att den stora grupp människor som ändå röstar på det partiet är egoistiska och föraktar en annan grupp är att göra det lite för enkelt för sig. Möjligen är det en önskan att dela in människor i onda och goda eller att stoppa in folk i fack, men de flesta människor är och förblir dock ematiska med andra.En del drar, som du, tydligen den slutsatsen att lägre bidrag beror på det du säger, men det beror främst på att vi inte har råd att ha nästintill lika stor inkomst när vi är utan jobb, det är ett drömsamhälle som inget land har idag. När jag nyligen var arb.lös i 10 månader så hade jag mindre pengar att röra mig med än vanligt varje månad. Det var knapert, men helt riktigt i mina ögon. Ibland har man det tuffare och sånt är livet, men här i Sverige ska tydligen alla ha det lika bra hela tiden. Det är inte ekonomiskt möjligt, tyvärr. Jag tycker vi är bortskämda som hela tiden ska ha och ha, men kan inte avstå något periodvis för att samhället i stort ska fungera.
    Vi har räknat ut att om S vinner och höjer akassan till 950 kr/dag, höjer skatten för arbetarna och sänker för de arbetslösa skulle maken förlora ca 1.000 kr/månad på att vara arbetslös. Det efter vi dragit bort bensinkostnaderna (som dessutom kommer höjas) och barnomsorgsavgiften. Motiverande att gå till jobbet 11 timmar/dag??
  • Mummy

Vad är det exakt som gör att så många är emot Mona Sahlin och är dessutom på väg att rösta på helt annat parti pga henne?

Svar på tråden Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?