Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?

idiblon yes skrev 2010-05-01 23:31:45 följande:
    Jag kan ju dock inte propagera för varken eller, då jag står med en fot i varje och egentligen har samma problem som du, trots att jag är insatt! Det jag kan, dock, är att säga emot dumma argument när de kommer. Och de mest dumma argumenten, de kommer oftast från de blå (eller moderater om vi nu ska hårddra det som i ts), enligt mig. Oftast, alltså, inte alltid.
    Och jag upplever det precis tvärt om.
    Det är tydligt på fl att väldigt många av dom som röstar rött har minst koll på politik vilket också undersökningar har visat klart och tydligt!
    Och med det menar jag inte att just du är en av dom som har dåligt koll.
    Det finns givetvis dom som röstar rött och har väldigt stor koll
  • Matillin

Jag slänger in en fundering här.
    Sista dagarna har jag hört att dom röda kommit med massa valfläsk för miljarder.
    A-kassan ska inte kosta mer än 80:-, a-kassan ska höjas igen, pensionärerna ska få ännu mer av dom röda än vad dom blåa utlovat dom osv.
    Hur ska detta bekostas, för det har jag missat?
    Ska dom höja skatterna till en skyhög nivå?
    Eller är det dom rika som ska stå för kalaset genom införd miljonärskatt, inkomst skatt och annat?

• Matillin
    idiblon yes skrev 2010-05-02 08:59:26 följande:
    Fast minst koll och dummast argument är två olika saker!
    Ja det har du ju i och för sig rätt i
    Men jag vidhåller ändå att om man har minst koll borde man rimligtvis också ha mindre bra argument också?
    Hur ofta har man inte läst "men vill ni att det ska bli som i usa" eller "dom blåa vill ha det som i usa", "dom rika tar från dom fattiga och ger till dom rika" m.m
  • Matillin
    BillyX skrev 2010-05-03 11:08:09 följande:
    Haha absolut, den där tanken om att folket är för dumt för att ha mandat att rösta känns ju igen ;)
    Kanske borde man införa opartisk politik på schemat i skolan så folk lärde sig lite?
  • Matillin
    idiblon yes skrev 2010-05-03 14:03:17 följande:
    Verkligen! Ibland kan man undra om politikerna medvetet vill hålla folket omedvetet, för att själva kunna styra dit de vill.
    Kanske det 
    Själv var jag inte alls insatt eller intresserad av politik förrens runt kanske 25 års ålder.
    Men så röstade jag heller inte före dess
  • Matillin
    V 77 skrev 2010-05-04 20:56:49 följande:
    Det var någon som sa: Har man inte sympatiserat med socialdemokraterna före 30 års ålder så har man inget hjärta. Sympatiserar man med socialdemokraterna efter 30 år fyllda så har man ingen hjärna. :)
    Jag har också hört den rätt nyligen men minns inte vart?
    Fast jag tror det var vänstern eller kommunismen dom skrev om?
Svar på tråden Tell me! Moderaterna eller socialdemokraterna?