-
du har ju alltid fel, varför ska vi ta fram källfakta på det? du är ju källfaktan i detta läget...Faber skrev 2010-10-19 13:50:34 följande:Jag tror att jag tidigare svarat i alla fall på stycket ang. att man tog bort de individer som visade på aggressivitet mot människor men det tror ni ju inte på. Ni kan dock inte visa på några säkra källor som visar på att jag har fel. Återkommer,
-
ja för han e ju helt kass såklart...Faber skrev 2010-10-19 14:01:02 följande:Jag postade ju källor men du avfärdade det som en mainstreamförfattare och drog upp Millan istället. Mainstreamförfattaren har akademiska meriter till skillnad från Big Brother tränaren. Sedan finns det en hel hög med experter som har liknande meriter som ifrågasätter hans metoder. Nu handlade det inte om Millans trovärdighet men håller du honom så högt är det olyckligt att du bara avfärdar andra källor.
Du säger att jag är källfakta, antingen ids du inte läsa eller också ljuger du medvetet.
men du kanske är mer för gulligullgull med hund och att hunden är din bebis som du stoppar i handväskan?
ja en mainstreamförfattare utan vetenskapliga källhänvisningar ger jag inte mycket för, ungefär lika mycket som jag litar på ron L hubbards böcker. -
*bows for the allmighty pejgan* ;)Pejgan skrev 2010-10-20 13:15:51 följande:Trollkarl och Faber kan gärna ta tuppfäktningen på annat ställe och hålla sig till ämnet så att tråden slipper urarta och kanske i förlängningen stängas. Det vore ju trist.
-
Helene70 hade inte mycket koll förutom sin egen lilla trygga bubbla av Rosa fluff ser jag ;)
-
@ pussakaninen
WORD! Kunde inte skrivit det bättre själv..
Helt sant!
@ helene70
Glöm inte medicinen för vanföreställningarna.. -
@helene70
Läskunnig är du inte? Läser inte fakta? Har inte hund eller hundvana? Du agerar som en bitter cynisk tragisk människa som måste ha nåt att gnälla på för att glömma sin tragiska tillvaro. -
@Helene
Arg o ledsen? Snarare skratta så jag trilla ur soffan av ditt sätt att resonera.. -
@mania
Nej det är inte tillåtet av hyresvärden.
Samma med ej rökning vilket är reglerat i tobakslagen. Det finns inga kamphundar. -
@Jenny nej den blev inte antagen.
-
@caroline
Kamphundar som benämning finns inte. Isåfall får man ta med schäfer som jagade tyskar under andra världskriget, eller labb eller tax som toppar bitstatistiken i Sverige. -
@caroline
Kan få vilken hund som helst att vilja "kampa" till döds. Det har inte med det att göra, -
@Caroline
Bra då är vi överens. Antingen körkort för ALLA hundar eller inget alls. Jag ser mer än gärna körkort för ALLA hundar, absolut!
@figure
Svenska schäferklubben som i tv för ett par års sen med aschberg tyckte att rasstandard var när hunden knappt kunde gå pga sönderavlad rygg, höfter etc? Ja dom e ju kanonbra.. *not*
Bättre med en oberoende part. -
Rofllmfao @ My opinion.
Så långt från verkligheten det bara går. Att jämföra med USA e lika tafatt som Björn ranelids solbränna.
Den statistik som finns Visar ENTYDIGT att hundar med "spets" eller starkare psyke om du så vill, är ICKE överrepresenterade.
Däremot golden, tax etc. Jobbigt läge med din text i det ändamålet. -
@ linas
Det krävs hårdare o tydligare gränser på en sådan hund jämfört med tex papillon.
Så ägaren MÅSTE ta ansvar.. -
@ linas
Klart du kan. Jag hade LÄTT satt ner foten o sagt nej.