Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:14:03 följande:
Det är fortfarande inte okej att hunden bits! Det är du som hundägare som ska finnas där för hunden liksom föräldrarna är där för barnet. Inte fasiken skulle jag lämna mitt barn självt utanför Konsum, fastsatt med koppel, och låta främmande människor komma och ta på det. Men tyvärr gör många hundägare just så med sina vovvar vilket jag tycker är att överge dem och då brister man i sin uppsyn över hunden. Och skulle det vara så att du står där utanför och väntar med hunden medan sambon handlar så har du ansvaret att ingen kommer och pillar på hunden, liksom jag skulle motat bort om någon främmande skulle stoppat ner huvudet i bebisens vagn. Våga säga nej för fasiken och visa att du är ledare för din hund.
fast där tycker jag du har lite fel
ens hund MÅST fungera i sociala sammanhang,och kan den inte ens sitta utanför konsum utan att skälla/yla eller attakera folk som går förbi,ja då har man brustigt VÄLDIGT i uppfostran!
däremot ska inte föräldrar låta sina barn gå fram till denna kopplade hund utanför konsum,låt den vara,ni känner inte hunden,och vil du utsätta ditt barn för en eventuell risk??