Inlägg från: Lakino |Visa alla inlägg
  • Lakino

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:29:37 följande:
    Nej nej nej....hunden har lägsta rang i vår familj, och prioriteras sist, det har han lärt sig, vilket fungerar hur bra som helst!
    applåder till er!!
    hunden SKA ha lägsta rang!
    gillar du cesar millan?
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:35:49 följande:
    Absolut! Han är duktig!
    japp,han är suverän,har 2utav hans böcker här hemma.
    det roliga är att jag alltid jobbat så! även med mina hästar i alla år (jag jobbade på samma sätt som cesar i 23år innan jag upptäckte han 2007)
    då fick jag ett inre lugn och förstod att jag gjort rätt i alla dessa år(men det visste jag ju redan)
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:41:29 följande:
    Tänkte på en sak...dom hundar som är omplaceringshundar, vilket oftast är "kamphundar". Hur kan det komma sig att dessa hundar blir "normala" när dom får komma till ett nytt hem, där dom får veta sin rang och vem som bestämmer?! Kan det bero på att förra ägaren inte haft tillräckligt med kunskap för att hantera sin hund?!
    Bra sagt!
    du kollar väl på "animal cops" på kanalen animal planet? det gör jag!
  • Lakino
    figurehead skrev 2010-05-01 20:04:19 följande:
    Ta den statistiken och stoppa ner den så långt ner i soptunnan du bara kan.Ta aldrig mer upp den.Den statistiken är byggd på tidningsartiklar. Man har kategoriserat ras och bett efter hur media har rapporterat bett.Dessutom har den fantastiska Merritt Clifton dragit ihop Amstaff, Staff, Bullterrier och American Pitbull Terrier till en ny ras han kallar "Pitbull type dogs".Hur media rapporterar hundbett med Pitbull-hundar vet vi vid det här laget. Ingen är intresserad av att veta att en Tax har bitit medan nr en Pitbullhund biter, då är det förstasidan direkt.Och om ni misstror mig så kan ni ju läsa Merritt Cliftons avslutning i rapporten där han jämför att ha en vild puma som innekatt med att äga en Pitbullhund eller en Rottweiler.Det finns bara en sak att säga om rapporten. RIDÅ!!!Det absolut värsta av allt är att den här rapporten använder Mathias Sundin och Peter Kjällkvist som en av hörnstenarna i deras förslag om farlighetskategoriseringen av hundraser. Dvs, de vill förbjuda att man kan ha vissa raser som sällskapshund. Man kan endast ha de raserna i någon form av arbete.
    skyll inte på mig,jag bara sökte på "bitstatistik" på google...{#lang_emotions_cool}
  • Lakino
    vivillblitre skrev 2010-05-01 20:09:44 följande:
    Bara så du vet så den hund som har flest anmälningar på bitanfall är den käääära familjehunden Golden Retriver.... på andra plats kommer schäfer.Ingen av dessa är s.k kamphundar.
    jag har aldrig tyckt om golden..tycker de är lite"för mycket" på nåt vis....
  • Lakino
    Dynah skrev 2010-05-01 20:21:14 följande:
    STRIKT ÄGARANSVAR!!!!!!! Läs lagen!!!!!!!!!Ta ditt ansvar som HUNDÄGARE!!!!!!!!
    bra!!!!!!
  • Lakino
    Oifes skrev 2010-05-01 20:26:22 följande:
    Men om barnen är för små för att fråga om dom får klappa borde väl föräldrarna hålla koll på så det INTE springer fram till främmande hundar. Man ska aldrig klappa en hund som man inte känner. Det betyder inte att alla hundar är aggressiva, men ingen vet väl vad den hunden tycker om att bli klappad av främmande människor. Jag blir också skitförbannad när barn och vuxna går fram och klappar min hund utan att fråga...
    ännu värre är hundägare som släpper fram sin hund till min hund UTAN att fråga.
    jag har skällt ut både 14-och 19st!!
  • Lakino
    Dynah skrev 2010-05-01 20:22:59 följande:
    Men om man har en hund som biter när barn kommer fram och klappar så är det en hund som inte fungerar i vårt samhälle idag och då får du som hundägare fan se till att hålla den inlåst alternativt inte vistas bland folk med en sådan farlig hund.Då skulle många olyckor kunna undvikas.Läs lagen!!!!Strikt ÄGARANSVAR! Kan man inte hålla sig till det ska man inte ha hund!!!
    ett barn ska respektera hunden,den kanske vill vara ifred?
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:42:10 följande:
    Självklart tar jag mitt ansvar som hundägare, men jag anser fortfarande inte att folk har rätt att gå fram till min hund utan att fråga om lov. Jag vet att min hund inte gör något mot varken barn eller andra hundar, men hur vet jag om barn eller andra hundar är snälla mot min hund?! Jag tycker det är en självklarhet att man frågar innan man går fram. Likaså när andra hundägare hejvildt släpper fram sin hund till min. Då blir jag förbannad!! Går jag och tränar med min hund, för att min hund ska lyda mig, inte f*n vill jag att min hund ska bli störd av andra hundar eller människor bara för att dom ska klappa eller leka. Man frågar först, så enkelt är det!!Om jag står utanför en affär, och min hund ligger vid min sida, då innebär det att jag gett ett kommando, som min hund ska lyda. Att folk går förbi då är bara bra ytterligare träning för min hund, som helst av allt skulle vilja hälsa på alla människor i hela världen. Därav tycker jag inte att det är rätt att folk går fram till min hund utan att be om lov.
    jättebra inlägg!!!! håller med till 700%{#lang_emotions_flower}
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:44:22 följande:
    ja, men tyvärr är det inte så. en hund har aldrig rätt att göra utfall mot varken en människa eller andra djur.Om jag går med min hund kopplad i parken, och där kommer en lös hund som springer fram till min hund för att hälsa. Skulle då min hund, som är kopplad gå till attack mot den okopplade hunden och skada denna, så är det jag som får stå för veterinärkostnaderna, trots att min hund var kopplad och övervakad...det tycker jag är sjukt!
    du ser väl till att den lösa hunden aldrig ens kommer fram til din hund? det hoppas jag ialfall.
    min taktik när det kommer en lös hund,var som vanligt,ha kol på DIN hund(som är den enda DU behöver ha koll på) VRÅLA gärna åt den andra hunden"gå hem" eller "nej" högt och MYCKET bestämt! Du kommer se att den andra hunden låter bli er.{#lang_emotions_cool}
    Det är viktigt att DU visar DIN hund att DU beskyddar DEN.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!