Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Förbjud dessa jävla kamphundar!

yes han e offline!!!

• trollkarl
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 13:17:21 följande:
    WORD!

Har försökt förklara för folk att min dvärgschnauzer är farligare än min Rotteweiler. Om de nu måste vara farliga alltså. Den lilla hunden vaktar, den lilla hunden hamnar i försvar positin mycket lättare och den lilla hunden (terrier) är med dominant och får lättare för sig att hon ägen och styr här hemma.

Min gamla hund, blandras mellan dobberman och Grand danios var ofarlig, för han följe mig utan att blinka, fanns aldrig någon annan tanke i hans huvud än att jag var ledare. Men med honom så läste jag på om precis allt om dessa raser och jag hade allt det i bakhuvudet när vi tränade. Ingen trodde på denna hund från start utan jag OCH vi fick nästan 8 kanonfina år ihop!
    WORD! han var en underbar hund må jag säga på alla sätt o vis..
    gällande din text om schnauzern, så ja jag håller med dig.. generellt sett överlag med mindre hundar tenderar dom att gå i klinch oftare..
  • trollkarl
    Modgun skrev 2010-10-16 13:19:58 följande:
    precis så gör du.
    WORD!
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-16 13:28:36 följande:
    Jag är medveten om hur det fungerar i stora drag, fast det är omöjligt att säga hur mycket mer benägen en blandras är att bita, i det individuella fallet kanske inte alls.

Dock så kan man ju ändra egenskaperna utan att blanda in andra raser genom att selektera på vissa individer med önskvärda egenskaper. Det skrivs ju också att så gjorts, man tog bort manbiters när man hade ögonen på sig, sen slutade man med det. I det fördolda gjorde man det aldrig. En dålig fighter som var manbiter sköt man på fläcken men om det gällde en hund med potential att bli champ såg man mellan fingrarna om den var folkilsk. Därför tror jag inte att renrasiga Pitbulls är så stabila som folk hävdar.

Hur många attacker gjordes av renrasiga kontra blandras? Jag har då inte hittat någon säker statistik på det.
    det finns ingen säker stat på nåt gällande hundar faktiskt.. inte som är validerad.
    men schäfer som jagade tyskar under andra världskriget är "kamphund"? eller engelsk bulldog som föddes upp för att fälla tjurar? eller retreiver som jagade vilt på egen hand förr?
  • trollkarl
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 14:10:08 följande:
    Tack OCH hundar borde ha  en egen plats där de får vara ifred OCH barnen skall veta det också.
    precis! vi är som vanligt på samma planet hjärtat ;)
  • trollkarl
    Modgun skrev 2010-10-17 11:47:27 följande:
    Synd att ALLA hundägare inte tänkte så.
    Då hade bitstatistiken sett anorlunda ut.
    Novelli skrev 2010-10-16 18:23:36 följande:
    När läste du senast om en chihuahua som slet ansiktet av ett barn? Har du någonsin hört talas om det?

Jag vet att det finns jättebra hundägare där ute som verkligen kan hundar, men tyvärr så kan man inte i förväg säga vem som kommer att misslyckas som hundägare innan det är försent.

Inför hundkörkort för alla raser, that´s it.
    OM ett hundkörkort skulle gälla för alla raser så är jag för den idén.
    word! då det trots allt inte finns några "kamphundar"..
    utan antingen eller tycker jag. körkort för alla raser eller inget kort alls...
  • trollkarl
    Modgun skrev 2010-10-17 12:14:23 följande:
    Kamphundar finns det oavsett vad folk vill kalla dom.
    Vallhundar finns oavsett vad folk kallar dom.
    Brukshundar finns oavsett vad folk kallar dom.
    nu tror jag du missuppfatta mig, att "klassa" en hund som kamphund är felaktigt, då det inte finns kamphund som klass i den bemärkelsen.
    Modgun skrev 2010-10-17 12:14:53 följande:
    Det kan ju du och MS sitta och kafferepa över. *suck*
    jag håller helt med dig...
  • trollkarl
    Modgun skrev 2010-10-17 12:20:20 följande:
    Missuppfattar dig icke.
    Apbt ursprungssyfte ÄR kamphund. Men den ÄR en kamphund på samma sätt som en BC är en vallhund, förstår du?
    ja du tänkte så =)
    inte fått morgonkaffe än, så skallen har inte startat ;)
  • trollkarl
    Modgun skrev 2010-10-17 12:26:14 följande:
    Japp så tänker jag
    Det är lugnt, det är ganska vanligt att folk inte fattar vad jag menar när jag säger så. Du ska se folks miner när dom frågar efter ras på min hund, jag svarar som alltid att hon är en kamphundbastard. lol.
    *ASG*
    ja jag kan tänka mig det...

nåt som gör mig förvånad är det faktum att jag o mitt X som finns i tråden hade hund i förhållandet, hennes sen innan skall tilläggas. må han springa o jaga pinnar däruppe *rip*
    men en stor blandning på dobberman o grand, han gick då fan ingen fram till trots att han var som pluto, totalt dumsnäll nästintill.

dock den lilla schnauzern skickar föräldrarna fram sina barn till "nä men titta va söt, gå fram o klappa du lisa".

IDIOTER!!!!!
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 12:58:52 följande:
    Vad suckar du nu över? Jag har sett massor av utbildningar som inte är vatten värda, som är utformade så att det bara är att sitta av dom. En sådan utbildning hindrar inte en hund från att hamna hos fel ägare. Kan en pundare sitta längst bak i lokalen med fötterna på bordet i två kvällar och ändå få godkänt är den värdelös.

En utbildning skall ge kunskaper och man skall kunna säkerställa att deltagaren tillgodogjort sig dessa på ett acceptabelt sätt, fast det tycker väl världens främsta hundauktoritet är förkastligt.
    du har inte sett en enda utbildning då du inte har en susning om vad du pratar om...
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!