Inlägg från: Lakino |Visa alla inlägg
  • Lakino

Förbjud dessa jävla kamphundar!

TAN skrev 2010-05-01 21:09:06 följande:
    Jo det kan jag.. har gått en del hundkursen och även haft hund själv.. så det kan jag.. och det har inget att göra med att jag skulle tycka att det är okej att en hujnd biter ihjäl en annan... tankar och signaler från en huns är en sak.. handling är en annan!!!
    läste du överhuvudtaget mitt inlägg #352
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:13:34 följande:
    När en främmande hund rusar emot min hund, som även den börjar hoppa och försöka slita sig emot den, hur mycket mer kan man göra när den främmande inte reagerar? Jag tänker inte riskera min hunds liv för att ta reda på vad som skulle hända.Hade jag varit ute utan min hund hade jag inte varit orolig alls, hundar skrämmer mig inte, även om jag har en oerhörd respekt för dem. När jag vet av erfarenhet att det lättaste sättet att lösa problemet är att lyfta upp honom, så givetvis gör jag det. Min knatte på 6 kg skulle inte ha nåt att säga till om ifall hunden som kommer fram skulle vara ilsken.
    OM din hund börjar skälla ,slita och dra mot den andra hunden betyder det att du INTE har ett bra ledarskap över din hund.

det kanske är lättast att lyfta upp din hund JA,men vilket budskap ger du din hund?

men låt inte hunden som kommer rusande komma fram då??

förlåt om jag får det att låta enkelt,men för mig är detta inte ens ett problem,utan världens enklaste. det kallas erfarenhet...
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:27:53 följande:
    Min hund är ett nervrak efter sin tid hos den som hade honom innan. Han blev misshandlad av både människor och djur och litar inte alls på de som kommer rusande emot honom. Det ÄR inte i alla fall så enkelt. Jag har jobbat jättemycket med honom och har kommit en god bit på väg, men i det här fallet låser det sig för honom. Han blir rädd och försöker försvara sig.Och hur tycker du att jag ska hindra en stor hund på 25kg + som kommer rusande emot oss och inte lyssnar på något jag gör? Du kan inte uttala dig om hur "lätt" det är när du inte vet hela historien.
    ja,då är det ännu viktigare att du visar att han kan lita på dig som förare och ledare.
    visa att han kan lita på att du ser till att ingen komer att skada honom.
    jag hoppas verkligen du inte tycker "synd" om din hund,för det gör mer skada än nytta.
    har du sett cesar milan på tv hur han jobbar?
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:27:53 följande:
    Min hund är ett nervrak efter sin tid hos den som hade honom innan. Han blev misshandlad av både människor och djur och litar inte alls på de som kommer rusande emot honom. Det ÄR inte i alla fall så enkelt. Jag har jobbat jättemycket med honom och har kommit en god bit på väg, men i det här fallet låser det sig för honom. Han blir rädd och försöker försvara sig.Och hur tycker du att jag ska hindra en stor hund på 25kg + som kommer rusande emot oss och inte lyssnar på något jag gör? Du kan inte uttala dig om hur "lätt" det är när du inte vet hela historien.
    men det handlar om att INTE se till hans förflutana,utan jobba här och nu.du ska överhuvudtaget inte tänka på att han har haft det svårt.

se till att vara en bra och stark ledare för din hund ska du se att du snart har en stabil hund.

det mesta sitter i din energi....
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:34:22 följande:
    Tycker synd om honom gör jag absolut inte, jag skyddar honom från att bli attackerad på det enda sätt som fungerar.Jag har sett Cesar ja, men jag är inte ett fan av hans metoder.
    du säger att lyfta upp din hund är enda sättet som fungerar?
    det säger mig att du har ganska stor okunskap om både hundar,energier och kroppsspråk hos hundar.
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:37:11 följande:
    Men snälla du, du känner mig inte och ska inte komma med en massa påståenden om hur jag är som hundägare.Jag berättar ENDAST vad som gjort honom så, så du vet att det inte är en hund från "normala omständigheter" det handlar om.Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt såna här kommentarer när folk inte har en aning.
    men vad är det du inte förstår? det spelar ingen roll från vilka omständigheter hunden komer ifrån,en hund lever HÄR OCH NU och reagerar på ENERGIER.
  • Lakino
    vivillblitre skrev 2010-05-01 21:38:28 följande:
     Hunden blir vad du gör den till En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. I fel händer kan även den snällaste tax bli farlig för sin omgivning. En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Lika är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det. Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras. Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).
    BRA skrivet!!! {#lang_emotions_cool}
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:42:47 följande:
    Nej, det gör de inte. Att inte kunna läsa hunden betyder inte att hunden flyger på barn oprovocerat. Det betyder att du inte kan läsa hundens signaler. Och tillhör du dem som anser att man ska kunna bete sig hur som helst och släppa fram sina ungar hur som helst till hundar så har du högst sannolikt inte kunskapen som krävs för att bedöma hundars signaler.
    håller HELT med! det är MÅNGA som inte kan läsa hundars signaler!
    till och med domare osv....
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:43:51 följande:
    Eftersom han annars skulle bli attackerad av hunden ja. Haha, du får tro vad du vill, men det har jag definitivt inte. Har nog mer erfarenhet och kunskap än många andra hundägare. Det du läser ut ur mina kommentarer här säger inte så mycket om hur jag är som ledare i övrigt. Du har inte svarat, vad tycker du då att jag ska göra för att få hunden utan synlig ägare att lyssna?
    Ryta "gå hem" eller "nej" KRAFTIGT och med pondus och gärna gå mot hunden och peka BORT från dig och din hund!
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:46:52 följande:
    Blås upp dig, ställ dig bredbent framför din hund och vråla med mörk stämma. Case closed. 
    läs #395,du och jag kan det här!*high five*
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!