Inlägg från: Lakino |Visa alla inlägg
  • Lakino

Förbjud dessa jävla kamphundar!

tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet. Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111
    och jag fattar inte att DU inte ser problemet med hundarnas ägare!
    varje hundägare har stikt hundägaransvar som det heter enligt lagen och det innebär att man ska ha pli på sin hund och uppsikt över den alltid!

jag jobbar enligt Cesars metoder,som är hundens naturliga,dvs energi.
  • Lakino
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    visst fan spelar det roll hur barnet är mot hunden!
    ingen hund vill bli hoppad och dragen i öron/svans etc...
  • Lakino
    Hugful80 skrev 2010-05-01 19:03:31 följande:
    FEL.
  • Lakino

hej.
    jag har jobbat på hunddagis med 40st hundar,cirka 10st i varje rum,alltså hade vi 4st rum.
    vi hade alltid 2 eller flera hundar var när vi var ute och gick.
    vi hade scäfrar,rottweiler,blandraser,osv...
    hundar använder sig utav energi,så det gäller att ha RÄTT energi när man är bland hundar.

• Lakino
    tebax skrev 2010-05-01 19:16:22 följande:
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.
    alla hundar kan gå igång på saker,finns inga "idiotsäkra hundar"
  • Lakino
    hmcc skrev 2010-05-01 19:17:38 följande:
    Nej men låter du ditt barn kasta gång på gång så får nog ungen vara med på första sidan i aftonbladet.
    det tror jag med...snacka om att provocera hunden!
  • Lakino

man märker direkt om en ägare "har koll" på sin hund eller inte.

hunden gör utfall= ägaren NOLL koll.

hunden skäller vid hundmöte= ägaren har NOLL koll.

• Lakino

jag har som sagt jobbat MYCKET med rottweiler ,schäfer,staffar....
    jag funkar bäst med "hårda" hundar som behöver strikt uppfostran,typ cesar Millan.
    eftersom jag är en person med kontrollbehov.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!