Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Faber skrev 2010-10-15 20:13:35 följande:
    Ännu mer patetiskt.
    det enda patetiska här på FL är du..
    särskilt efter din presstext..
    som sagt, jag vet att du inte har en susning om vad du pratar om, vilket gör att jag går ur denna debatt med huvudet högt.
    då jag haft hund sen jag föddes, samt haft hund i tjänsten. till skillnad från dig ;)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:19:42 följande:
    Varför kan du då inte säga varför författaren till boken har fel och på vilket sätt om du nu är så kunnig? Det enda som du kan slänga ur dig är påhopp. Sen försöker du bestämma vem som skall kunna posta. Förstärker bara mitt intryck av att hundägare är en klubb för inbördes beundran.
    vilket bevisar min tes om att du inte har hund!
    för annars är du ju också med i den klubben lille vän ;)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:36:27 följande:
    Så om någon håller fram en mattebok som säger att 2+2=4 så avfärdar du boken utan att läsa igenom den därför att den som höll fram den inte har en fil. dr. i flervariabelanalys? Strålande argumentationsteknik.

Du är väldigt aggressiv, sådan herre sådan hund antar jag. Tur jag slipper träffa på dina hundar.
    dom är i tjänst bägge två.. polisvaliderade...
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:48:24 följande:
    blablabla
    att citera en mainstreamförfattare är kanske inte helt rätt?
    om det var baserat på forskning så tar ajg av mig hatten för dig...

men svara mig på detta, varför har cesar millan med alla hans red case hundar aldrig nåt slagsmål, bitattacker etc inom sin flock och kan gå med alla i flocken i koppel på stan utan att det händer nåt? ens med andra hundar i närheten?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:49:30 följande:
    Än sen, dom har ju en ytterst aggressiv husse/förare och det är ju på denne allt beror på eller hur?
    o nej, jag är totalt from som ett lamm....
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:54:45 följande:
    Det vet jag inte, vad jag vet är att folk har skilda åsiker om hans metoder. Mainstream säger du, är inte herr Milan också mainstream och för övrigt fanns det källhänvisningar till rapporter, med andra ord har mainstreamförfattaren inte bara fantiserat ihop det som står.
    återigen, varför kan han ta hela hans flock med stora delar "kamphund" i koppel på stan, utan att det blir inbördes fight, eller fight med människor eller andra hundar? det var frågan. inget annat!
    Faber skrev 2010-10-15 20:55:48 följande:
    Så du är som en Papillon då? Skäller värre än du biter?
    biter jag, som gör det ont... sanna mina ord. men jag biter aldrig, som en kamphund ;)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:07:19 följande:
    Det vet jag inte, vet du? Min gisning är att han är någorlunda kompetent och de flesta hundar har ju någon grad av elasticitet så har han inge riktiga skräckexemplar går det nog bra för det mesta.

Sen så är det en tv-show, promenader som inte gick så bra eller hundar som han inte klarade kanske får somna in utanför kameran så att säga.
    han bygger sina program utefter sin egen kunskap.
    många av hans hundar är "red cases" alltså redline hundar som utan hans inverkan och styrande hand hade fått somna in..
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:11:28 följande:
    Det gör ju i stort sett alla tränare och alla har rätt om de får säga det själva. Som sagt hur vet vi hur det ser ut? För varje hund som han lyckas få ordning på så kanske han misslyckas med tre, det är en underhållande show men jag litar inte på att den speglar verkligheten mer än Robinson gör.
    o tomten lever också?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:15:32 följande:
    Jag läser inte den tidningen, men i exemplet var det mot människor. Sen så kan en människa skadas även om den bara är hundaggressiv, de flesta ägare försöker naturligtvis rädda sitt djur. Om en hund oavsett vilken tuggar på min Retriever så försöker jag få bort den. Det hävdas ju att då finns en betydande risk att den attackerande hunden flyttar fokus till en själv.
    du hade ju ingen hund... annars är du ju också medlem i klubben för inbördes beundran. hur ska du ha det?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:52:00 följande:
    Vilket jag också gör för kvällen.
    äntligen!
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!