Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Frelisac skrev 2010-10-13 17:11:58 följande:
    Vad du missar, Faber, är att det redan FINNS lagstiftning mot aggressiva hundar. Skillnaden är att lagstiftaren - till skillnad från dig - inte är inskränkt utan anser att alla hundar (oavsett ras) som är en fara för andra djur eller människor inte ska få vistas fritt ute i samhället.

Ditt uddlösa resonemang kan närmast likställas med att alla revolvrar skulle förbjudas men att det var ok för folk att bära pistol. Var kommer du med det? Jo, att alla som vill använda vapen kommer att köpa pistoler (förutom de som vill vara häftiga och använder revolver för att vara skräckinjagande). Lösningen är att allt farligt användande av vapen kriminaliseras.

Slutsentens: Kriminalisera farliga hundar, inte hundraser.

Och se... det har ju lagstiftaren redan gjort!
    WORD! helt rätt, vi är klart på samma spår!
    Faber skrev 2010-10-13 17:28:25 följande:
    blablablabla, skitprat etc......
    @ faber, är det inte dags att kliva åt sidan, slicka dina sår, krypa tillbaka under stenen du kom från och inse att det är ingen ide att du fortsätter, då du har ingen verklighetsförankring?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-13 18:04:06 följande:
    Är det inte dags att citera mig korrekt eller var det en för intellektuellt krävande uppgift.
    det jag skrev hade ungefär samma betydelse som det du skrev.
    återigen, 1. du har inga hundar själv, 2. dags att dra dig tillbaka till stenen du kom ifrån?
  • trollkarl

Ingen åsiktspolis, men korrekt! Trots allt så till skillnad från dig vet jag vad jag pratar om!

• trollkarl

@ faber

1. du har ingen hund/hundar själv.
    2. ingen erfarenhet av dom.
    3. inte haft dom i tjänst
    4. tränar inte
    5. sitter inte i bruksklubb, uppfödare etc
    6. *****varning kallas såna ;)
    7. återkom till tråden när du har kött på benen och kan föra en dialog som inte är så förbannat enkelspårig och förbannat lång från sanningen!

• trollkarl
    Frelisac skrev 2010-10-15 19:34:32 följande:
    Alla renrasiga pit bulls kallas American Pit Bull men de i USA avlas på helt andra linjer än de i Sverige. Så här ser många ut i USA

www.google.se/imgres?imgurl=http://kinnemankennels.com/images/stud_pitbull_male.jp g&imgrefurl=http://greylinepitbulls.kinnemankennel s.com/2009/04/blue-pit-bull-stud-bully-american.ht ml&usg=__WE7q6chZsywxM4W3ealxRQ3WD3s=&h=577&w=652& sz=492&hl=sv&start=38&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=iFu o_Z-CSvP01M:&tbnh=122&tbnw=138&prev=/images%3Fq%3D pitbull%2Bbild%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dsv%26s a%3DN%26rlz%3D1T4ADFA_svSE399SE399%26ndsp%3D20%26t bs%3Disch:1

och så här i Sverige

www.facebook.com/photo.php?pid=5041164&id=611... .

Så att komma klampandes med att vikten ska vara avgörande känns lite fjantigt, eller hur?

Du skriver själv "Pitbull när den väl triggats attackerar igen och igen även efter det att det inte behövs. Texten säger att det är betydligt vanligare hos kamphundar än hos andra raser. " Det är just det jag försöker säga - retningströskeln är en avgörande faktor. Kan du hitta belägg för att en kamphund är mer benägen att bita människor än andra hundar, tro?
    det lär han/hon inte göra, då det inte finns belägg för just detta. det är som häxan skrev längre upp att på 90 talet var fokus på helt andra hundar som var jättefarliga. det finns inget belägg nånstans för vad faber säger, då faber själv har noll koll ;)
  • trollkarl
    Frelisac skrev 2010-10-15 19:36:17 följande:
    Ja du är ju snäll, du. Andra pratar om totalförbud.
    *ASG* till ironin ;)
  • trollkarl

den översta ser rätt mager ut? sen inte helt renrasig?

den understa, det är hund det ;)Skrattande

• trollkarl
    Frelisac skrev 2010-10-15 19:53:31 följande:
    Jodå, den svenska är renrasig. Dessutom i topptrim - tillhör svenska weight pull-eliten.
    jaså? skum vinkel på kameran kanske.. såg rätt/väldigt smal ut, men som sagt kan vara bilden som är skum =)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:08:02 följande:
    Det skall jag gärna göra om du lovar att hålla käften i alla trådar där du inte har en formell utbildning som har relevans till ämnet, överens?
    ge mig ett par exempel o hoppa sen ur tråden och återkom när du vet vad du pratar om...
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:11:54 följande:
    Patetiskt *skakar på huvudet*
    vilket du inte kunde? du slänger ur dig och raljerar utan bakgrundsfakta?
    grattis till att ha vunnit första pris till vm i ***********....

*suck*
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!