Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Snartmami skrev 2010-10-15 20:54:20 följande:
    Har följt denna tråd ett tag nu och..

*GÄSP*

Faber du kommer hela tiden med kassa argument som saknar grund. När ska du ge upp?
    När du kommer med bättre argument än *Gäsp*
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 20:50:58 följande:
    o nej, jag är totalt from som ett lamm....
    Så du är som en Papillon då? Skäller värre än du biter?
  • Faber
    Modgun skrev 2010-10-15 20:58:25 följande:
    Men du. Det är ju just det som är en manbiter, dn biter människor och den är aggresiv.

Jag har heller inte skrivit någonstans att ALLA manbiters avlivas. Men det borde dom göra. Du kanske skulle läsa Colby´s book of the american apbt.    
    Jo det har jag förstått men där hävdas ju att vissa sådana ändå använts i avel trots att den officiella historien är en annan. Meningen med det var att påpeka att om detta är sant så kan man ju ifrågasätta påståendet om att i  dagens hundar är alla spår av aggressivitet borta. Ett påstående som ju är populärt att använda som argument.
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:00:57 följande:
    Behöver jag inte, det finns fler kunniga än jag här som kommit med precis mina åsikter. Och endå verkar du inte ge upp..
    Så du är emot licensiering?
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 20:57:38 följande:
    återigen, varför kan han ta hela hans flock med stora delar "kamphund" i koppel på stan, utan att det blir inbördes fight, eller fight med människor eller andra hundar? det var frågan. inget annat!
    Faber skrev 2010-10-15 20:55:48 följande:
    Så du är som en Papillon då? Skäller värre än du biter?
    biter jag, som gör det ont... sanna mina ord. men jag biter aldrig, som en kamphund ;)
    Det vet jag inte, vet du? Min gisning är att han är någorlunda kompetent och de flesta hundar har ju någon grad av elasticitet så har han inge riktiga skräckexemplar går det nog bra för det mesta.

Sen så är det en tv-show, promenader som inte gick så bra eller hundar som han inte klarade kanske får somna in utanför kameran så att säga.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 21:08:55 följande:
    han bygger sina program utefter sin egen kunskap.
    många av hans hundar är "red cases" alltså redline hundar som utan hans inverkan och styrande hand hade fått somna in..
    Det gör ju i stort sett alla tränare och alla har rätt om de får säga det själva. Som sagt hur vet vi hur det ser ut? För varje hund som han lyckas få ordning på så kanske han misslyckas med tre, det är en underhållande show men jag litar inte på att den speglar verkligheten mer än Robinson gör.
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:10:03 följande:
    Nej, jag vill ha licens på ALLA djur. Katt, hund, kanin, häst, fisk. Allt.

Men för att återgå till licensering av hundar.
    Att bara licensera vissa raser är ju helt idiotiskt, då kommer de bara att göra monster av andra hundar.
    Jag har inte specificerat vilka jag vill ha licens på så det håller inte som argument för att angripa mitt förslag.
  • Faber
    Modgun skrev 2010-10-15 21:09:10 följande:
    Aggresivitet mot vadå?
    Jag hade hand om en apbt som faktist hade använts i kamp och han var aggresiv. Mot andra djur då naturligtvis.

Bygger du dina åsikter på irl händelser eller gör du som de flesta, och går helt och hållet på vad som står i aftonh*ran? (ursäkta aftonbladet menar jag) .
    Jag läser inte den tidningen, men i exemplet var det mot människor. Sen så kan en människa skadas även om den bara är hundaggressiv, de flesta ägare försöker naturligtvis rädda sitt djur. Om en hund oavsett vilken tuggar på min Retriever så försöker jag få bort den. Det hävdas ju att då finns en betydande risk att den attackerande hunden flyttar fokus till en själv.
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:15:32 följande:
    du anser ju att en liten chihuahua inte behöver licens?
    Jag tycker inte att vi ska licens för att skydda människor. Licensen behövs för att skydda djuren!

De djur som gör illa människor är illabehandlade av människor. Ingen föds elak eller ond.
    Tråden handlade om hundars farlighet gentemot människor. Det sista är bara svammel. Klart ingen föds elak eller ond, än mindre ett djur som inte kan begripa sådant. Däremot finns det både människor och djur som föds med och/eller förvärvar egenskaper som gör dem direkt olämpliga i det offentliga rummet.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 21:19:56 följande:
    o tomten lever också?
    Har du varit med vid en inspelning? Inte just den showen utan vilken som helst. Vet du hur mycket verkligheten vinklas och saker förvrängs t.o.m i det som kallas dokumentärer.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!