Inlägg från: Sannalouise87 |Visa alla inlägg
  • Sannalouise87

Förbjud dessa jävla kamphundar!

tebax skrev 2010-05-01 19:23:23 följande:
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
    Exakt!!! För att dom förra ägarna inte vetat hu dom på bästa sätt uppfostrar sin hund! Därav blir hundarna omplacerade!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:24:43 följande:
    Jag gjorde mig av med min katt när mitt barn kom. Eftersom jag sätter mitt barn främst. Katter har ju också tendens till att attackera barn oprovocerat.
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
  • Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:27:04 följande:
    Självklart ska man lära barn hur man beter sig mot alla djur oavsett vad vi pratar om, det tycker jag är jätteviktigt.Men man får aldrig se hunden som ett extra barn med lika rättigheter för då kan det gå rejält fel. Och tyvärr tror jag att allför många hundägare inte längre ser sin hund som en hund.
    Nej nej nej....hunden har lägsta rang i vår familj, och prioriteras sist, det har han lärt sig, vilket fungerar hur bra som helst!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:28:13 följande:
    Jag håller tummarna att det inte händer ditt barn något iaf .
    Det behöver du inte bemöda dig med...det fungerar hur bra som helst för oss. Sen att du inte ens kan hantera en katt ihop med ett barn är bara att beklaga!
  • Sannalouise87
    Lakino skrev 2010-05-01 19:34:54 följande:
    applåder till er!!hunden SKA ha lägsta rang!gillar du cesar millan?
    Absolut! Han är duktig!
  • Sannalouise87
    Teza73 skrev 2010-05-01 19:37:04 följande:
    Hundar är i grunden rovdjur oavsett ras, dom flesta är avlade för ett syfte. Vissa är stora vakthundar, andra är små grythundar osv.Jag jobbar på hunddagis, INGEN hund är den andra lik. Alla har sin personlighet, MEN gemensamt för dom alla är att det är övertydligt vilka hundar som har ägare som kan sin sak, som jobbar med sin hund i det dom behöver för rasen. Dessa hundar är lugnare, harmoniska och vet sin plats.Men detta betyder bara att dom troligen är MINDRE benägna att hugga/attackera. Alla hundar kan och kommer försvara se om dom känner att dom MÅSTE. Detta betyder INTE att det är okej, bara att det finns en orsak, oftast utifrån. Tex av ouppfostrade barn, föräldrar utan koll mm.Dom hundägare som INTE förstår sin hunds behov, som skaffar en "Svårare" ras som familjehund är dom som oftast får problem, då hunden inte får sina behov tillfredställda.Själv har jag en blandras Amstaff/pitbull, en ras jag ALDRIG hade skaffat som första hund utan kunskap, men i övrigt är en av dom snällaste jag träffat, och som jag tog som omplacering pga sjukdom.Vi har en chihuahua som vi klassar som vår farligaste hund, då hon tenderar att tasta alla med att hugga och bitas, sen har vi en stooor Ridgeback/amstaff som är otroligt snäll. Skulle med största trolighet aldrig attackera varken hundar eller människor.Skillnade är ju att en stor hund kan göra mer skada, men INGEN ras har mer tendens till agressivitet än nån annan, ägaren och situationer är ALLT som avgör vad som händer. Men oxå föräldrars ansvar är a-o, ingen hund ska behöva acceptera att barn attackerar dom.
    Tack för ditt inlägg!!
  • Sannalouise87

Tänkte på en sak...dom hundar som är omplaceringshundar, vilket oftast är "kamphundar". Hur kan det komma sig att dessa hundar blir "normala" när dom får komma till ett nytt hem, där dom får veta sin rang och vem som bestämmer?! Kan det bero på att förra ägaren inte haft tillräckligt med kunskap för att hantera sin hund?!

• Sannalouise87
    Lakino skrev 2010-05-01 19:39:25 följande:
    japp,han är suverän,har 2utav hans böcker här hemma.det roliga är att jag alltid jobbat så! även med mina hästar i alla år (jag jobbade på samma sätt som cesar i 23år innan jag upptäckte han 2007)då fick jag ett inre lugn och förstod att jag gjort rätt i alla dessa år(men det visste jag ju redan)
    Underbart!
  • Sannalouise87
    Lakino skrev 2010-05-01 19:43:19 följande:
    Bra sagt!du kollar väl på "animal cops" på kanalen animal planet? det gör jag!
    Varje dag
  • Sannalouise87

Det roliga i det hela är att TS själv inte har någon erfarenhet av hundar, utan det är hennes vän (som jobbar med omplaceringshundar) samt medier som får henne att starta denna tråd. Tycker det är tragiskt när folk uttalar sig om saker dom inte förstå sig på. Alla kan ha en åsikt, men åsikten ska ju helst vara grundar på konkreta och faktamässiga grunder...inte vad ens vän, eller media (som utelämnar hälften av faktan och förstorar upp saker 100ggr) säger!

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!